رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از دانشگاه شهید باهنر گلایه دارم، زیرا در طول دو دهه اخیر به عنوان دانشگاه مادر منطقه باید متولی حرکت‌هایی در حوزه‌های دانش بنیان می شد اما این اتفاق رخ نداد.
کد خبر: ۵۶۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 22 February 2018

محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در سی امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت:استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در همه حوزه‌ها برای توسعه دارد.

وی از تاخیر اتفاقاتی که در حوزه علم و فناوری در استان باید رخ می‌داد، گلایه کرد و افزود: از دانشگاه شهید باهنر گلایه دارم، زیرا در طول دو دهه اخیر به عنوان دانشگاه مادر منطقه باید متولی حرکت‌هایی در حوزه‌های دانش بنیان باشد و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز دانشگاه شهید باهنر کرمان باید در این جلسه حضور داشته باشد که نیست و این گلایه را به وزیر علوم خواهم کرد، قابل ذکر است که وقفه طولانی در این زمینه باعث شده که پارک علم فناوری استان توسعه لازم را نداشته باشد.

وی بیان کرد: اگر پارک علم و فناوری با رویکرد جدید استمرار یابد می‌تواند عقب ماندگی‌ها را جبران کند، ضمن آنکه ایجاد یک پارک علم و فناوری در شهر کرمان ضروری است.

پورابراهیمی با بیان این مطلب که از شتاب دهنده‌های بومی در راستای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ باید در استارت آپ‌ها مشارکت کنند ضمن آنکه خود آن‌ها نیازمند تکنولوژی‌های نو هستند لذا می‌توانند از ظرفیت‌های استارت آپ‌ها بهره‌مند شوند.

وی از لزوم نیازسنجی در استان سخن به میان آورد و بیان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان و هایتک اساتید برجسته‌ای دارند که باید از آن‌ها استفاده کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عرضه حدود ۲۳۰ ایده در بورس ایده خبر داد و عنوان کرد: مشوق‌های صادراتی برای شرکت‌ها تعیین نکردیم، ضمن آنکه نرخ تامین مالی آن‌ها مشخص نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار