شهردار کرمان؛
در دیدار مدیرکل بهزیستی استان کرمان با شهردار کرمان، بر تعامل بیش‌تر بهزیستی با شهرداری برای بهتر زیستن شهروندان تأکید شد.
کد خبر: ۵۶۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 22 February 2018

سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان در دیدار با رئیس بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که شهر پس از خانه، مدرسه و دانشگاه، بزرگ‌ترین محیط برای زندگی یک شخص محسوب می‌شود، گفت: شهر، نقش مؤثری در امنیت روح و بهداشت روانی افراد دارد؛ بنابراین، باید به استانداردسازی آن از همه‌ی جهات توجه کرد.

وی افزود: معلولان، جانبازان، افراد سالمند و سایر افرادی که به‌دلایل مختلف دچار محدودیت جسمی هستند، حدود ۲۰ درصد از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین، نمی‌توانیم حق عمومی این تعداد از افراد جامعه را نادیده بگیریم.

شهردار کرمان با بیان این‌که قوانین درخصوص مناسب‌سازی شهر‌ها از سال ۶۸ ابلاغ شده است، گفت: متأسفانه تاکنون این قوانین کمتر مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل دغدغه‌ها و موضوعات عقب‌مانده زیاد است.

عالم‌زاده افزود: باید موضوعات در رابطه با مناسب‌سازی را اولویت‌بندی کنیم تا کار‌ها براساس اولویت و به‌صورت استاندارد انجام شود.

وی ادامه داد: به‌طور مثال بیمارستان‌ها و ساختمان‌های پزشکان محل‌هایی هستند که معلولان، افراد سالمند و افرادی که از نظر جسمی محدودیت دارند، باید به این ساختمان‌ها مراجعه کنند؛ بنابراین، حداقل باید کمک کنیم تا ورودی‌های این ساختمان‌ها مناسب‌سازی شود.

شهردار کرمان بر تشکیل کارگروهی برای بررسی موضوعات مرتبط بین شهرداری و بهزیستی تأکید کرد و گفت: متأسفانه وجود نهاد‌های دولتی، خصوصی و خصولتی در بخش‌های مختلف، موجب موازی‌کاری و کار‌های غیرکارشناسی شده است.

عالم‌زاده افزود: برای جلوگیری از موازی‌کاری، لازم است کارگروهی متشکل از نهاد‌های مربوط تشکیل شود تا ضمن پرهیز از موازی‌کاری، فعالیت‌ها نیز کارشناسی و تخصصی انجام شود.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌های دخیل در موضوعات مربوط هم پای کار نیستند که تشکیل کارگروه و حضور نمایندگان این دستگاه‌ها در آن، موجب می‌شود این دستگاه‌ها نیز به وظیفه‌ی خود عمل کنند.

شهردار کرمان با تأکید بر هم‌افزایی بیش‌تر شهرداری و بهزیستی گفت: برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف درجهت رفع موانع معلولان، افراد سالمند و ... در شهر آمادگی داریم.

عالم‌زاده درخصوص ساخت پارک ویژه‌ی معلولان، افراد سالمند و ... نیز گفت: این حداقل کاری است که می‌توانیم برای حدود ۲۰ درصد از افراد جامعه انجام دهیم.

وی در عین حال بیان کرد: البته با جداسازی اعضای خانواده از یک‌دیگر با ساختن پارک‌ها و محل‌های تخصصی موافق نیستم؛ بنابراین، باید بخشی از یک پارک بزرگ شهر را برای این منظور در نظر گرفت.

شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد :این نشست سرآغازی برای ادامه‌ی فعالیت‌های دو نهاد شهرداری و بهزیستی،است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار