مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۷۰۰ شغل جدید برای مددجویان ایجاد شده است گفت: روند کاهشی مددجو را داریم و عمده آنها با درایت کمیته امداد توانمند شدند.
کد خبر: ۵۷۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶ 06 March 2018

یحیی صادقی امرزو در بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان از اداره کل کمیته امداد استان کرمان اظهار‌داشت: رویکرد کمیته امداد از زمان تاسیس آن تغییر کرده و الان توانمندسازی مددجویان را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه روند کاهشی مددجو را داریم و عمده آنها با درایت کمیته امداد توانمند شدند گفت: بالاترین آمار جذب و ایجاد شغل را در کارگروه اشتغال استان به دست آوردیم.

مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 6 هزار و 700 شغل جدید برای مددجویان ایجاد شده است افزود: تعهد ما در سال جاری 4 هزار شغل بود که از میزان تعهد بیشتر هم ایجاد شغل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک 6 هزار متر مربع فرش دستباف در استان کرمان در سال جاری تولید شده است خاطر‌نشان کرد: این فرشها مطابق نظر کارشناسی از مددجویان خریداری می‌شود.

صادقی از برگزاری دو نمایشگاه عرضه تولیدات مددجویان در جنوب و شرق استان خبر داد و گفت: این نمایشگاهها از اول هفته جاری افتتاح شده و استقبال خوبی هم شده است.

وی با بیان اینکه شغل‌های ایجاد شده توسط کمیته امداد پایدار هستند و قبل از ایجاد شغل مشاوره داده می‌شود افزود: با کمبود نیرویی که هست سعی می‌شود مشکلات مردم نیازمند مرتفع شود.

مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و 200 نفر در 41 اداره و 4 خوابگاه شبانه‌روزی در کمیته امداد استان کرمان مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: مردم زیادی به دفاتر امام جمعه مراجعه می‌کنند که با تعامل ایجاد شده پیگیر رفع مشکلات آنها هستیم.

وی بر توانمندسازی مددجویان زیرپوشش تاکید کرد و گفت: ‌کمک‌ها اگر هدفمند انجام شو‌د در جهت توانمندسازی مددجویان بسیار موثر است.

‌کمیته امداد برای جاماندگان از توانمند‌سازی چاره‌اندیشی کند‌

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان نیز با اشاره به اینکه کمیته امداد با توانمند‌سازی مددجویان به جای امداد‌رسانی کار خوب را به خوب‌تر تبدیل کرده است گفت: کمیته امداد برای جاماندگان از توانمند‌سازی چاره‌اندیشی کند.‌

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ‌اظهار‌داشت: کمیته امداد امام به چند دلیل بسیار ماموریت شریفی دارد و نهاد مقدسی است.

وی با اشاره به اینکه دلیل اول این است که نهاد امداد در راستای تحقق آیات قرآن و دستورات دین مبنی بر کمک به همنوع خودمان تشکیل شده است گفت: موسس این نهاد مقدس شخصیت کم‌نظیری مانند امام راحل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه امام با درایت تمام این نهاد را راه‌اندازی کرده است افزود: امام خمینی(ره) اولویت انقلاب را دستگیری از نیازمندان و محرومین جامعه می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه امروزه کمیته امداد با توانمند‌سازی مددجویان به جای امداد‌رسانی کار خوب را به خوب‌تر تبدیل کرده است خاطر‌نشان کرد: در توانمندسازی به انسان‌ها شخصیت داده می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در انجام کارها باید واقعیت‌ها را دید و با برنامه جلو رفت گفت: برای جامانده‌های از توانمند‌سازی نیز حتما باید اقداماتی در جهت کمک به آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه کمیته امداد بر اساس وظایف ذاتی آن و بر اساس دیدگاه امام راحل کمک به نیازمندان و محرومین است افزود: کار کردن در کمیته امداد یک کار مقدس است و باید با نگاه عبادی و با وضو در این نهاد کار کرد چرا که خدمت به قشر مستضعف جامعه است.‌

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار