امام جمعه رفسنجان:
امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه نهاد منابع‌طبیعی و آبخیزداری رسالت مهمی در حفظ عرصه‌های ملی، پوشش گیاهی و درختان دارد، گفت: در رفسنجان 800 هزار هکتار اراضی دولتی و منابع‌طبیعی تحت حفاظت این اداره است.
کد خبر: ۵۷۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷ 07 March 2018

طی امروز به مناسبت روز درختکاری تعداد زیادی اصله درخت در سراسر شهرستان رفسنجان غرس شد، این آیین حتی در محله‌ها توسط اهالی گرامی داشته شد و حاشیه برخی رودخانه‌ها توسط ساکنان مناطق همجوار آن درخت‌های زیادی در زمین کاشته شد حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در آیین درختکاری در حوزه علمیه و مدرسه پسرانه فرهنگ رفسنجان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: ایشان فرمودند«کشاورزی و درختکاری کنید و کاری حلال‌تر و پاکیزه‌تر از کشاورزی نیست».

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: همچنین پیامبر گرامی اسلام نیز در این رابطه فرمودند «اگر مسلمان درختی بکارد پرنده، انسان و حیوان از میوه آن بخورد صدقه است و ثواب درختکاری به فردی که درختی را بکارد می‌رسد».

وی با اشاره به اینکه نهاد منابع‌طبیعی و آبخیزداری رسالت مهمی در حفظ عرصه‌های ملی، پوشش گیاهی و درختان دارد، افزود: در رفسنجان 800 هزار هکتار اراضی دولتی و منابع‌طبیعی تحت حفاظت این اداره است.

وی خاطرنشان کرد: اداره منابع‌طبیعی کارهای زیادی با گسترش خدمات خوب انجام می‌دهد و شایسته است که روز درختکاری را به یک روز اختصاص ندهیم، باید در حفظ و نگهداری درختی که کاشته‌ایم، بکوشیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار