نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید قانع شوند که دولت به دنبال رفع مسائل رکود است، سؤال کردن از رئیس جمهور جرم نیست و حرف دل مردم و تلنگری به زیرمجموعه دولت است که مراقبت کنند.
کد خبر: ۵۷۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ 09 March 2018

محمدمهدی زاهدی ظهر امروز نشست خبری در کرمان با اشاره به اینکه 104 نفر در مجلس طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کردیم، اظهار داشت: در این طرح پنج سوال اقتصادی از رئیس ‌جمهور کردیم و هیچ بحث سیاسی نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین این سؤالات را در ارتباط با نرخ ارز دانست و عنوان کرد: چه می‌شود که نرخ ارز طی دو ماه در کشور به این روز می‌رسد و اینکه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد چه می‌کنند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور اگر جواب‌های قانع کننده‌ای در مجلس بدهد به نفع دولت است، عنوان کرد: هنر نیست بگوییم نرخ ارز تک رقمی شد، آن هم در حالی که به اذعان بسیاری از کارشناسان علت پایین آمدن نرخ تورم، رکود است.

مردم باید قانع شوند که دولت به دنبال رفع مسائل رکود است

زاهدی ادامه داد: مردم باید قانع شوند که دولت به دنبال رفع مسائل رکود است، سوال کردن از رئیس جمهور جرم نیست و حرف دل مردم و تلنگری به زیرمجموعه دولت است که مراقبت کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در راستای عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و رانت‌خواری است، بیان کرد: با تصویب این طرح تحول جدی در نظام اداری اتفاق خواهد افتاد و بر سیستم‌های ارشد اداری، حکومتی اعم از نمایندگان مجلس، قوه قضائیه، دولت، وزرا، استانداران و ... نظارت جدی از نظر درآمدی و هزینه‌ای صورت می‌گیرد.

زاهدی با بیان اینکه مردم با اجرای چنین طرحی به نظام و انقلاب اعتماد می‌کنند چرا که آنها رانت‌خواری و بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنند، عنوان کرد: بیش از 95 تا 96 درصد مسوولان سالم هستند و تعداد معدودی که که کارهایی انجام دادند باید با آنها مقابله شود چراکه اعتماد عمومی خیلی مهم است و ظلم هست به مدیران کشور که این چنین راجع به آنها فکر شود.

آموزش مهارتی در نظام آموزش عالی کمرنگ است

وی با بیان اینکه عدالت در آموزش عالی به‌خوبی انجام می‌شود، گفت: نظام آموزش عالی اشکالات جدی دارد و دچار بیماری است که نیاز به معالجه دارد که یکی از این بیماری‌ها این است که متناسب با نیازها و مساله محور بودن و همچنین بازار کار نیست و نوآوری و خلاقیت به ویژه در دوره‌های لیسانس در آن وجود ندارد و آموزش مهارتی نیز کمرنگ است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای همه اینها کار و سیاست‌گذاری شده و کار اجرایی نیز آغاز شده و موضوع اصلی موضوع آمایش سرزمین در آموزش عالی کشور است که ابلاغ شده و وزارت علوم نقشه راه پیاده شدن این آمایش را ترسیم کرده است و باید کار آغاز شود که یکی از اقدامات مهم در این زمینه پذیرش دانشجویان خارجی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی در ارتباط با بحث مسکن در کشور نیز اظهار کرد: وزیر مسکن و شهرسازی از همان ابتدای دولت، مسکن مهر را مزخرف خواند و از مسکن اجتماعی نام برد با توجه به اینکه حدود 200 هزار مسکن مهر در کشور وجود دارد که هنوز ساماندهی نشده در حالی که مردم در آن سرمایه‌گذاری کردند و پول دادند و نمی‌شود این افراد را معطل گذاشت.

تاکنون قدمی در ارتباط با مسکن اجتماعی در کشور برداشته نشده است

وی با بیان اینکه امیدواریم طی یکی دو سال آینده بحث مسکن مهر ساماندهی شود، افزود: تاکنون هیچ قدمی در ارتباط با مسکن اجتماعی در کشور برداشته نشده است اما قطعا وقتی دولت مسکن مهر را مورد بی‌مهری قرار داده و با آن مقابله می‌کند باید طرح مسکن اجتماعی را که ارائه داده عملیاتی کند.

زاهدی با یادآوری تخصیص اعتبار برای ساخت خانه‌های مسکونی که تخریبی هستند در بحث مقاوم‌سازی در برابر زلزله در استان برای 5 هزار واحد مسکونی بیان کرد: در این زمینه تسهیلات 40 میلیونی به‌علاوه 6 میلیون بلاعوض تخصیص یافت به استان که برای دریافت وام بلاعوض باید حتما تشکیل پرونده تا قبل از سال انجام شود در غیر این صورت برگشت داده می‌شود.

واردات کود انسانی برای کشور نوعی تحقیر است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات برخی اقلام از جمله کودهای انسانی واقعا ناراحت کننده است، گفت: اینگونه واردات برای کشور نوعی تحقیر است و باید وزارت جهاد کشاورزی و گمرک پاسخگوی مردم باشند.

وی همچنین عزم وزارت مسکن و شهرسازی را بر اصلاح راه‌ها دانست و اظهار داشت: در این زمینه در ارتباط با توسعه دوبانده کردن، ایجاد بزرگراه‌ها و حمل و نقل ریلی برنامه‌هایی وجود دارد اما سازمان برنامه و بودجه همکاری نمی‌کند و در استان کرمان هنوز بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران از جمله در ارتباط با محور راور - دیهوک مانده است.

زاهدی با تاکید بر انیکه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید اقدامات مناسبی صورت گیرد، تصریح کرد: متاسفانه بحث طلاق در کشور و همچنین استان کرمان رشد زیادی داشته که در این زمینه در بحث آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باید مراقبت و آموزش‌های لازم در جامعه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نظام کشور باید حزبی و از نوع قوی باشد، گفت: چرا باید مسوولان صندوق ذخیره فرهنگیان افرادی سیاسی باشند در حالی که باید در این مجموعه بهترین افراد خبره در حوزه اقتصاد باشند و همچنین در همین بحث شستا نیز چرا باید برخی مناصب داده شود اما چنانچه احزاب قوی‌تر وارد شوند ، رقابت‌ها خوب باید باشد و بهترین افراد در رأس کارها قرار گیرند.

عدالت‌محوری نگاه مجلس در تصویب بودجه بود

زاهدی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97 دولت اشکالات جدی وجود داشت، ادامه داد: از منظر مجلس در ارتباط با این اشکالات وفاق وجود داشت بین جناح‌های مختلف و چکش‌خواری و صیقل‌کاری شد که بودجه بر اساس اهداف ترسیم شده در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تصویب شد.

وی عدالت‌محوری را نگاه مجلس در تصویب بودجه دانست و گفت: در این زمینه مصوبات متعددی بود که برای نخستین‌بار در تاریخ مجلس، قانون ‌ذاری صورت گرفت از جمله حقوق و مزایا و بحث پاداش پایان خدمت که اقدامات خوبی صورت گرفت.

راه‌انداری یک جریان و جنبش نخبگانه در استان کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از راه‌انداری یک جریان و جنبش نخبگانه در استان کرمان با محوریت نخبگان خبر داد و گفت: باید بتوانیم تاثیرگذاری موثری را در استان داشته باشیم و افق 1404 را به خوبی ترسیم کنیم و اینکه بدانیم کرمان باید به کجا برسد در پایان این برنامه و چه پروژه‌هایی را دنبال کنیم.

زاهدی با بیان اینکه جنبش نخبگانه باید جهش برنامه‌ریزی داشته باشد، عنوان داشت: امیدواریم این فکر کاملا عملیاتی شود و به دور از جنجال‌های سیاسی دنبال شود و به پیشرفت کرمان کمک کند و باید مدیران استان در این زمینه کمک خلاقانه و نوآورانه داشته باشند چراکه اگر مدیران پای کار نباشد با آنان برخورد خواهد شد چون الان فضای این نیست که مدیران در اتاق خود بنشینند و ماشین امضا باشند و باید پویا باشند.

وی بر فعال کردن پارک علم و فناوری استان تاکید داشت و افزود: این پارک دارای مشکلات فضای فیزیکی است و کم‌توجهی به آن صورت گرفته اما در بودجه سال 97 بودجه‌ای از طرف کمیسیون آموزش مجلس به این پارک در استان کمک شده که اگر مصوب نهایی شود اتفاقات خوبی می‌افتد و در کنار آن باید شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها نیز حمایت شوند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار