همزمان با هفته منابع طبیعی صرت گرفت
همزمان با هفته منابع طبیعی طرح بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان در سطح 500 هکتار از عرصه‌های بیابانی منطقه فتح‌آباد و شریف‌آباد بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳ 09 March 2018

علی میرزایی ظهر امروز در مراسم آغاز اجرای طرح بیابان‌زدایی در شهرستان زرند، اظهار داشت: این طرح با اعتبار 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و مشارکت شرکت فولاد زرند ایرانیان آغاز شده و بیش از 75 هزار اصله نهال تاغ تا پایان سال جاری غرس می‌شود.

رئیس منابع طبیعی شهرستان زرند ضمن ابراز خرسندی از ورود صنایع و معادن در احیا عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد: این اقدام تحسین برانگیز و ارزشمند الگوی سایر بخش‌های معدنی و صنعتی این شهرستان قرار گرفته و می‌تواند در کنار توسعه اقتصادی و اشتغال شاهد حفاظت و احیا بیش از پیش عرصه‌های طبیعی و توسعه پایدار و همه جانبه این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه قریب 5 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی غرب روستاهای فتح‌آباد و شریف‌آباد بخش یزدان‌آباد منطقه بحرانی و حساس و فرسایش است که باعث شده هجوم شن‌های روان به اراضی کشاورزی و منازل مسکونی و تاسیسات این روستاها آسیب جدی وارد کند، افزود: از سال 93 طرح بیابان زدایی و تثبیت شن های روان در این منطقه اغاز شده است که تا قبل از سال 96 قریب 300 هکتار عملیات نهال کاری تاغ در این مناطق اجرا شده است.

به گزارش فارس، همزمان با هفته منابع طبیعی طرح بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان در سطح 500 هکتار از عرصه‌های بیابانی منطقه فتح‌آباد و شریف‌آباد بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند آغاز شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار