مدیر کمیته امداد رابر عنوان کرد
مدیر کمیته امداد شهرستان رابر گفت: امسال بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد شهرستان رابر پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۷۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳ 10 March 2018

جواد سلندری عصر امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این نهاد اظهار داشت: کمیته امداد رابر و هنزا بیش از 2 هزار و 500 خانوار را زیر پوشش خود دارند که بیش از یک هزار و 800 خانوار آن مستمری‌بگیر هستند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته 10 درصد کاهش دارد.

وی افزود: بیش از 450 فرزند یتیم و محسنین زیر پوشش کمیته امداد شهرستان رابر هستند که توسط یک هزار و 700 نفر حامی از سراسر کشور حمایت می‌شوند.

سلندری گفت: تعداد 150 نفر دانش‌آموز و 88 نفر دانشجو از خدمات کمیته امداد شهرستان رابر استفاده می‌کنند و 18 نوع خدمت از جمله کمک معیشت، مسکن، درمان، جهیزیه، آموزش خوداشتغالی و ... به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان رابر با بیان اینکه اولویت این نهاد خوداشتغالی مددجویان است، عنوان کرد: امسال بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده که 105 نفر به اشتغال پایدار رسیده و از پوشش خارج شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به خسارات وارده بارندگی در سال گذشته گفت: بیش از 300 میلیون تومان به 761 نفر از مددجویان شهرستان رابر پرداخت شده است.

سلندری در رابطه با درآمد کمیته امداد اضافه کرد: در سال گذشته مردم رابر 163 میلیون تومان به صندوق‌های صدقات واریز کردند که در بخش‌های فرهنگی، خودکفایی، مسکن، درمان، جهیزیه موردی، دانش‌آموزی و دانشجویی و تعامل با خیریه‌ها طبق بخشنامه سراسری تسهیم درآمد هزینه شده است.

وی بیان داشت: بیش از 700 میلیون تومان از سایر طرح‌ها درآمد داشتیم که حدود 500 میلیون تومان آن از خیران خارج از شهرستان و استان بوده و به ایتام و محسنین کمک شده است.

سلندری از همه متمکنان خواست که در طرح‌های کمیته امداد به ویژه طرح اکرام و ایتام، خیرین مسکن‌ساز که در فضای مجازی راه‌اندازی شده کمک کنند و گفت: یک ریال از وجوه پرداختی خیران غیر از محل خودش هزینه نمی‌شود و گزارش آن را به مردم ارائه خواهم داد.

وی تصریح کرد: اگر به انتظار اعتبارات دولتی بنشینیم، راه به جایی نمی‌بریم و متدینان و نوع دوستان باید به صحنه بیایند، فقر زیبنده رابر نیست ، باید کمک کنید تا وضعیت محرومان بهبود یابد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار