رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حال و روز صنعت بیمه خوب نیست و باید اقدام و برنامه‌ریزی اساسی برای آن صورت گیرد.
کد خبر: ۵۷۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸ 11 March 2018

محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در دیدار با پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران و اعضای هیأت مدیره بیمه ایران کشور اظهار داشت: پهناوری استان کرمان و وجود جاده‌های طولانی در این منطقه می‌طلبد که گزارش‌هایی در جهت کاهش حوادث به شکلی منعکس شود و دستگاه‌هایی از جمله بهداشت، صدا و سیما و نیروی انتظامی به این بحث ورود کنند و بدانند که نظارتی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در خیلی از زمینه‌ها شاهد هستیم که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، بخشی از چرخه بیمه شخص ثالث خارج می‌شوند که باید برای این مسئله چاره‌‌ای اندیشیده شود.

پورابراهیمی با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مجموعه صنعت بیمه باید به این مسئله نیز نگاهی داشته و برنامه‌ای را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مباحث کلان در حوزه کاری بیمه ایران گفت: مسیر کنونی دیوار کجی است که ادامه آن فرو می‌ریزد، به دلیل زیان انباشت‌‌های سنواتی که از سال‌های قبل وجود داشته و تعدیل‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد باید برای آن برنامه‌ای داده شود.

وی خاطرنشان کرد: الان با شرایطی روبه‌رو هستیم که خواسته یا ناخواسته در تراز نامه بیمه ایران وجود دارد و اگر بخواهیم با همین روال باشد، مشکل‌ساز خواهد بود، اما می‌توان برای آن برنامه‌ریزی داشت و دولت را پای کار آورد و چارچوب‌های دیگر برای آن مشخص کرد.

پورابراهیمی گفت: حال و روز صنعت بیمه خوب نیست و باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد و ورود وزیر اقتصاد به این موضوع لازم به نظر می‌رسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید اقداماتی انجام شود که اطمینانی به صنعت بیمه بدهد، گذشته از اینکه قبلا افراد چه کارهایی انجام داده و مقصر بوده‌اند یا نه، اکنون باید تصمیم گرفت و اعتقاد داریم که مشکلات موجود بیمه را می‌توان برطرف کرد.

پورابراهیمی ادامه داد: حضور بیمه ایران در مجلس خیلی ضعیف است در صورتی که باید از ظرفیت‌ها استفاده کرده و با مجلس ارتباط بگیرند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار