رئیس بسیج رسانه استان کرمان با اشاره به اهمیت تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در استان کرمان گفت: رسانه‌های زیادی در استان داریم اما نتوانستیم یک وحدت و همدلی بین آنها ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۷۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰ 11 March 2018

نشست صمیمی اصحاب رسانه استان با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد.

در این نشست مرتضی کارآموزیان رئیس بسیج رسانه استان کرمان با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه از سال 90 در استان کرمان شکل گرفت اظهار داشت: استان کرمان جزو نخستین استان‌هایی بود که سازمان بسیج رسانه در آن شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در استان کرمان به پیشنهاد بسیجیان خود استان تشکیل شد افزود: سازمان بسیج رسانه در استان کرمان 14 کانون، دو دفتر، 12 کارگروه، سه کمیسیون فعال و یک هیئت اندیشه‌ورز فعال دارد.

رئیس بسیج رسانه استان کرمان با بیان اینکه امیدواریم تعداد هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان تا پایان سال به سه هیئت برسد بیان کرد: بسیج رسانه استان کرمان هزار و 200 نفر عضو دارد و برای سال آینده برنامه‌ریزی خاصی برای رسانه‌های استان داریم.

وی با اشاره به اهداف بسیج رسانه در استان کرمان تصریح کرد: تقویت گفتمان غالب ولایت، افزایش حس مطالبه‌گری مردم و پاسخگویی مسئولان که راه‌اندازی اتوبوس مطالبه‌گری در استان در این راستا بوده است.

کارآموزیان آموزش اصول حرفه‌ای خبری و رسانه‌ای را از دیگر اهداف و کارکردهای بسیج رسانه در استان دانست و بیان کرد: امیدواریم همگرایی و هم‌افزایی رسانه‌های استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شده بود تا جشنواره رسانه‌های انقلابی تا عید برگزار شود افزود: به دلیل اینکه کیفیت کار بالا رود جشنواره رسانه‌های انقلابی اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس بسیج رسانه استان کرمان با اشاره به اهمیت تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در استان بیان کرد: رسانه‌های زیادی در استان داریم اما نتوانستیم یک وحدت و همدلی بین آنها ایجاد کنیم.

به گزارش تسنیم، در این نشست محمدرضا خدیشی رئیس خانه مطبوعات استان کرمان با بیان اینکه رسانه‌های استان کرمان به لحاظ کمی در کشور پس از تهران بیشترین تعداد را داریم اظهار داشت: 308 رسانه دارای مجوز در استان کرمان داریم که دفتر اصلی آن در استان است.

وی با اشاره به اینکه رشد کیفی مطبوعات استان به اندازه رشد کمی آنها نبوده است افزود: منبر به عنوان یک رسانه سنتی بوده و ائمه جمعه و روحانیون هم به گونه‌ای کار رسانه‌ای انجام می‌دهند.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمان با بیان اینکه در شهرستان‌های ما روحیه مطابه‌گری در بین رسانه‌ها پایین است گفت: این مسئله به این واسطه است که امنیت شغلی در بین خبرنگاران وجود ندارد و ریسک مطالبه‌گری آنها پایین است.

وی با اشاره به اینکه هیچ زمانی چالشی از سوی رسانه‌های استان متوجه مسئولان نبوده افزود: در شهرستانه‌های ما مسئولان به اندازه مرکز استان پاسخگو نیستند.

خدیشی تصریح کرد: سهم رسانه‌های استان در شورای فرهنگ عمومی استان به لحاظ کمی و کیفی کم است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار