نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اصحاب رسانه باید شجاعانه به میدان بیایند و ضعف‌ها و قوت‌ها را بیان کنند.
کد خبر: ۵۷۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱ 11 March 2018

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی شنبه شب در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه، نقش رسانه‌ها در تحولات یک منطقه را کم‌نظیر و بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: نقش رسانه جایگزین ندارد و اگر این نقش به هر دلیلی از آن‌ها گرفته شود، چیزی نمی‌تواند جای رسانه را پر کند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم راه‌های ارتقاء استان در حوزه‌های مختلف که سخت اما شدنی است را طی کنیم، بدون اصحاب رسانه غیرممکن است.

امام جمعه کرمان افزود: اصحاب رسانه باید شجاعانه به میدان بیایند و ضعف‌ها و قوت‌ها را بیان کنند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما باید با اخلاص هرچه تمام‌تر آن‌جا که نیاز است، از قشر یا اقشار خاصی دفاع کنید و به مسئولان مطالب را گوشزد کنید.

رسانه ها فرهنگ پرسشگری را در جامعه ترویج دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: اصحاب رسانه باید در یک ارتباط صمیمی و دوستانه و هم‌جهت با پیشرفت استان، با سوال از مسئولان، فرهنگ پرسشگری و در مقابل آن، پاسخگویی را ترویج دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در بحث مطالبه‌گری به صورت جدی وارد شوند تا شاهد تحول در این حوزه باشیم، اظهار داشت: حق هم دادنی است و هم گرفتنی، بنابراین اصحاب رسانه باید در رابطه با رسالت‌شان از همه جدی‌تر باشند. رسالت رسانه‌ها، یک رسالت الهی است زیرا باید از حق و مظلوم دفاع کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: دفاع از مظلوم و حق می‌تواند مسیر خود را به بهترین نحو ممکن طی کند و شاید یکی از بهترین راه‌ها این باشد که در ابتدا حجت را بر هر کسی تمام کنید.

وی ادامه داد: اول از فرد مسئول سوال کنید، اگر از جواب او قانع شدید، موضوع را برای مردم منعکس کنید اما اگر پاسخ قانع‌کننده نبود، حتما نقد منصفانه خود درباره آن جواب را بنویسید.

امام جمعه کرمان گفت: اگر اصحاب رسانه هر شهر و استان با منطق قوی و شجاعت هرچه تمام‌تر پا به عرصه فعالیت و تلاش بگذارند، اوضاع خیلی متفاوت می‌شود.

وی با بیان اینکه هر یک از رسانه‌ها ممکن است گرایش سیاسی خاصی داشته باشند، اظهار داشت: قبل از آن‌که وارد این گرایشات سیاسی شوید، خود را بنده خدا بدانید و فقط برای رضای خدا حرف بزنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: رسانه‌ای منصف است که ضعف‌ها و نقاط قوت را در کنار هم ببیند.

وی تصریح کرد: همه باید احساس کنند جریان رسانه‌ای استان، یک جریان قوی، عادل، منصف، متقی، مطالبه‌گر، زرنگ، زیرک و پویا است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: رسانه‌ها می‌توانند بهترین همکار ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشند و هرگاه مطالبه‌ای دارند آن را بیان کنند.

وی یکی از الزامات هر کار خوب را سعه صدر بیان کرد و افزود: صبر و حوصله در عرصه فرهنگ بسیار مهم است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار