بازار تاریخی کرمان که به طولانی ترین راسته بازار ایران لقب گرفته ، یک ماهی است که در آستانه سال نو ، با پذیرایی از خریداران عید از نقاط مختلف این استان شور و نشاط خاصی به خود گرفته است.
کد خبر: ۵۷۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 11 March 2018

رفت و آمد در راسته بازار بزرگ کرمان که از میدان ارگ شروع و به میدان مشتاقیه ختم می شود، امروز یکشنبه، عبور از لابه لای جمعیت حاضر در بازار و خرید از مغازه هایی که بوی نوروز می دهند کاری بس دشوار است.
حضور مردم در بازار و خیابان ها بمنظور خرید فضای شهر را شور و نشاط خاصی بخشیده است.
بازار بزرگ شهر کرمان که به بازار گنجعلیخان شهرت دارد، یکی از مهمترین مراکز تاریخی و همچنین تجاری کرمان محسوب می شود و علاوه بر اینکه بیش از 60 درصد آثار تاریخی شهر کرمان را در خود جای داده است خیل عظیم خریداران را به سوی خود فرا می خواند.
بازار بزرگ کرمان که از بازارهای متفاوت 12گانه ای تشکیل شده است در کنار بازارهای فرعی خریدارانی را از سراسر استان در خود جای داده است.
وجود بازارهای فرعی دیگر چون بازار گنجعلیخان، اختیاری، قیصریه زرگری، مسگرها، کفاش ها، کلاه مال ها، عطاران، مظفری، قدمگاه، قلعه محمود و بازار قلعه، مجموعه ای از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را در یک محل جمع آوری کرده که موجبات سهولت خرید مردم را فراهم می کند.
بازار کرمان که یکی از مهم ترین بخش های تاریخی این شهر است از روزگاران گذشته مرکز داد و ستد های تجاری این استان بوده است.
انواع لباس، کفش، کیف، پارچه، شیرینی، میوه، آجیل، مرغ، ماهی و گوشت قرمز موجود در این بازار ، زنبیل و پاکت های خرید زنان و مردان کرمانی را زینت می دهد.
در این روزها علاوه بر بازار بزرگ، سایر خیابان های شهر نیز مملو از خریداران کالاهای عید نوروز است که همچون سالهای گذشته این خریدها و رفت و آمدها تا ساعات پایانی سال نیز ادامه داشته باشد.
بوی خوش نوروز و بهار در بازار کرمان جریان دارد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار