مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ۹۰ بقعه در سطح استان کرمان آماده خدمت رسانی به میهمانان نوروزی است.
کد خبر: ۵۷۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 11 March 2018

حجت الاسلام قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ۹۰ بقعه در سطح استان کرمان آماده‌ی خدمت رسانی به میهمانان نوروزی هستند که از این تعداد در ۲۳ بقعه به عنوان بقعه‌های شاخص برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی در کنار خدمات به مردم انجام می‌ دهند.

وی به اجرای هشتمین دوره اجرای طرح آرامش بهاری در کشور و استان کرمان اشاره کرد و افزود: این طرح از ۲۵ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد.

حجت الاسلام قاسمی زاده به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: حجم بالای سفر‌های نوروزی، تعطیلی و نیمه تعطیلی دستگاه‌های فرهنگی، فعالیت دائمی بقاع متبرکه و ضرورت انجام کار‌های فرهنگی مناسب در کنار دیدوبازدید‌های نوروزی از جمله دلایل اجرای این طرح در ایام تعطیل است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: ۱۷۵ روحانی امسال در این طرح در استان کرمان فعالیت می‌کنند که در ۶۸ بقعه یک روحانی، در ۵ بقعه که شاخص هستند پنج روحانی، در ۷ بقعه سه روحانی و در ۱۰ بقعه دو روحانی مستقر می‌شوند.

وی با اعلام اینکه این روحانیون علاوه برای اقامه نماز و پاسخگویی به سئوالات مردمی موظف به اجرای طرح خیمه‌های معرفت هستند، افزود: این طرح شامل ۵ غرفه کودک و نوجوان، مشاوره، تبلیغ چندرسانه، عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی است.

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: امسال با همت اداره کل اوقاف استان کرمان در پارک مسافر شهر سیرجان که جمعیت قابل توجهی از مسافران به آن می‌آیند ۲۵ روحانی و ۱۰ خواهر طلبه به صورت ویژه کار فرهنگی انجام میدهند.

وی افزود: امامزاده محمدکرمان، امامزاده علی سیرجان، امامزاده سیداحمد در ساردوئیه، خانه حاج آقا علی و باغ فتح آباد از جمله بقاع‌های متبرکه‌ای است که در نقشه گردشگری امسال به عنوان مکان‌های فرهنگی شاخص معرفی شدند.

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: یکی از طرح‌های در دست اقدام اوقاف ساخت غرفه‌های ثابت با استاندار‌د های لازم در کوهبنان است که در طرح خیمه‌های معرفت هرسال برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف استان کرمان در پایان گفت: در این ایام باید تلاش کنیم اول کالای ایرانی و بعد کالای کرمانی را تبلیغ کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار