مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان عنوان کرد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری با همکاری 175 نفر روحانی در بقاع و اماکن متبرکه استان کرمان به اجرا گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۵۷۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 11 March 2018

حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده صبح امروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های طرح نوروزی «آرامش بهاری» در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهار داشت: یکی از دلایل برگزاری این برنامه حجم فراوان سفرهای نوروزی است که انجام می‌گیرد و بیشترین بار سفر در حوزه بقاع متبرکه، حرم امامزادگان، امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و سایر شخصیت‌ها از نسل پیامبر اکرم (ص) تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح آرامش بهاری برای هشتمین سال در کشور برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته بیش از 40 میلیون بار سفر انجام شده که بخشی از آن در حوزه بقاع متبرکه و امامزادگان در سطح کشور انجام شده است.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بخشی از نیازهای مردم را در حوزه سفر‌های نوروزی تامین می‌کنند و در کنار دید و بازدیهای نوروزی، ضرورت انجام کارهای فرهنگی مناسب با آن هم باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: مطمئنا مسافران نیازهایی هم در حوزه معنوی و روحی دارند که باید شرایطی فراهم کرد تا نیازشان را برطرف کند، لذا طرح آرامش بهاری تدوین شده است.

وی ابراز داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری از 25 اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده در دو بازه زمانی ادامه می‌یابد.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در 90 بقعه در استان کرمان ارائه می‌شود، عنوان کرد: 22 بقعه به صورت شاخص برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و دینی را در کنار خدمات موظفی و همیشگی خود انجام می‌دهند.

وی افزود: امسال در طرح نوروزی آرامش بهاری 175 نفر روحانی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همکاری دارند که بخش قابل توجهی از آنها از قم اعزام می‌شوند و بخشی هم از روحانیان بومی که طی سال با بقاع همکاری داشتند، حضور دارند.

قاسمی‌زاده با اشاره به رویکرد فرهنگی طرح آرامش بهاری تصریح کرد: در اعزام‌های معمول سازمان اوقاف حداکثر 100 روحانی حضور دارند، و تعداد بالای روحانیت در طرح آرامش بهاری نشان از اهمیت موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: در 68 بقعه متبرکه استان کرمان حداقل یک روحانی، پنج بقعه شاخص به عنوان ممتازهای کاری پنج روحانی، در هفت بقعه متبرکه سه روحانی و 10 بقعه هم دو روحانی مستقر هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: این روحانیان علاوه بر اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مردم، طرح موضوعات فرهنگی و دینی، موظف به اجرای طرح خیمه‌های معرفت هستند.

قاسمی‌زاده گفت: غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره و پاسخگویی به سوالات، تبلیغ چند رسانه‌ای، عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی، شاخص‌ها و ارکان اصلی خیمه‌های معرفت را تشکیل می‌دهند.

وی بیان داشت: شهرستان سیرجان با توجه به اینکه محل عبوری مسافران نوروزی است، برنامه‌ ویژه‌ای توسط اداره اوقاف در پارک مسافر این شهر در نظر گرفته که 25 روحانی و 10 نفر از خواهران طلبه و مبلغ در آن مستقر می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در طرح نوروزی آرامش بهاری در استان کرمان، 600 نفر از خدام افتخاری، مدیران مراکز فرهنگی و روحانیت به عنوان مجریان اصلی هستند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار