فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان گفت: کسانیکه اقدام به هنجارشکنی و انجام حرکات پر خطر در چهارشنبه آخر سال کنند طبق قانون با آنها برخورد و تا پایان تعطیلات نوروزی هم خود فرد بازداشت و هم خودروی آنها توقیف خواهد شد .
کد خبر: ۵۷۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 11 March 2018

سرهنگ نصرالله عباسی فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه رفسنجان گفت :تعامل پلیس با رسانه موجب ارتقای امنیت است .
وی بیان داشت : رسانه ها در تعامل با پلیس می توانند با اگاهی و انتشار، امنیت اجتماعی را فراهم آورند و یکی از مهترین و تاثیرگذارترین بخش ها در امنیت اجتماعی جامعه می باشند.
سرهنگ عباسی تصریح کرد : فعالان در این عرصه می توانند با آگاهی بخشی به جامعه از بروز بسیاری از جرائم ، ناهنجاری ها و آسیب ها در جامعه پیشگیری و جلوگیری نمایند .
فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان عنوان داشت :شناسایی و شناساندن خطر وقوع حوادث و خطرها به مردم ، مسئولین و متولیان امر و اتخاذ تدابیر لازم مسئولین برای کاهش اثر اسیب ها و خطرات احتمالی وظیفه رسانه هاست .
وی با بیان اینکه شعار سال جدید نیروی انتظامی “آرامش بهاری با نظم و امنیت می باشد افزود :طرح نوروزی نیروی انتظامی از 25 اسفند تا 15 فروردین 97 طی دو مرحله اجرا می شود .
سرهنگ عباسی بیان کرد :در رفسنجان طرح نوروزی با استقرار 4 ایستگاه در میادین 22 بهمن ،محور زرند،محوراصلی کرمان و یک ایستگاه در خانه حاج آقا علی خدمات راهنمایی وارائه بروشور نقشه را به مسافران نوروزی انجام خواهد داد.
وی تاکید داشت :در این طرح مامورین پلیس در مراکز خرید و فروش ،بوستان ها،مراکز تجاری و محل اسکان مسافرین نوروزی نسبت به روان سازی ترافیک ،تامین امنیت و برخورد با متخلفان ارائه خدمات می دهند .
فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان به برگزاری چهارشنبه سوری به صورت محله محور تاکید داشت و گفت :انجام هرگونه جشن برای چهارشنبه سوری در یک مکان خاص ممنوع است با توجه به مزاحمت های ایجاد شده در پارک ها و میادین شهر برگزاری چنین مراسمی در این اماکن ممنوع است .
وی ادامه داد :جوانان باید به توصیه های والدین و نیروی انتظامی توجه کنند و نکات امینی را رعایت کنند .
سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه پلیس برای چهارشنبه آخر سال با جدیت وارد عمل شده و با متخلفان برخورد قانونی می کند گفت :با افرادی که به نوعی با خرید و فروش مواد محترقه دخالت دارند برخورد قانونی خواهد داشت و به کسانیکه اقدام به هنجارشکنی و انجام حرکات پر خطر کنند طبق قانون با آنها برخورد و تا پایان تعطیلات نوروزی هم خود فرد بازداشت و هم خودروی آنها توقیف خواهد شد .
فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان با بیان اینکه مهترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد،تعامل و مشارکت مردم با پلیس می باشد یادآور شد : والدین در اخر سال فرزندان خود را اگاهی دهند تا زیان های مالی و جانی برای انها پیش نیاید باید کودکان را آگاهی دهیم تا از حوادث درک خوبی داشته باشند .
وی افزود :والدین می توانند در زمینه وسایل اتش بازی بی خطر کودکان خود را همراهی نمایند از نگهداری و ساخت هر گونه مواد آتش زا در زیرزمین خانه خودداری کنند .

سرهنگ عباسی ضمن بیان عملکرد نیروی انتظامی در11 ماه سال 96 اذعان داشت :14 درصد کاهش سرقت و یک درصد افزایش کشف دستگیری داشتیم .
وی افزود :در تصادفات درون شهری 6 درصد کاهش ،در تصادفات فوتی برون شهری 15 درصد کاهش در تصادفات خسارتی درون شهری 14 درصد افزایش و برون شهری 9 درصد کاهش داشتیم .
سرهنگ عباسی ادامه داد :در زمینه مبارزه با کالای قاچاق 100 درصد کاهش سوخت قاچاق ،148 درصد افزایش کشف کالای قاچاق ،خرید و فروش مواد مخدر 59 درصد کاهش کشف مواد مخدر از نوع تریاک ،13 درصد افزایش کشف حشیش ،99 درصد افزایش کشف مواد مخدر صنعتی را داشته ایم .
وی با اشاره به اینکه در زمینه مواد مخدر 136 درصد افزایش دستگیری قاچاق چی نسبت به سال گذشته داشته ایم گفت :پلیس در زمینه های مختلف موفقیت های چشمگیری داشته است .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار