مدیرکل میراث فرهنگی کرمان عنوان کرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 170 اقامتگاه بوم‌گردی نوروز 97 میزبان مهمانان نوروزی استان هستند.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 13 March 2018

محمود وفایی صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی شهرستانی نیز با مدیریت فرمانداران تشکیل شده و شرایط استان از جهت آمادگی اماکن، سایت‌ها و موزه‌ها، آمادگی انتظامی، امنیت و ترافیکی و مجموعه خدماتی که باید در نوروز به میهمانان ارائه شود، ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: امسال نسبت به سال‌های قبل ظرفیت‌های اقامتی ما در سطح استان اضافه شده از جمله اینکه بیش از 170 اقامتگاه بوم‌گردی را در سراسر استان فعال داریم.

وفایی عنوان کرد: سال قبل ارزیابی در زمینه رضایتمندی میهمانان نوروزی در سطح ملی صورت گرفت که استان کرمان را در رده‌های بالا نشان می‌دهد، هر چند که ضعف‌هایی هم وجود دارد و باید برطرف شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان ابراز داشت: طی دو سال گذشته اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان به بالای 175 واحد رسیده و حدود 20 هزار ظرفیت از جهت اشغال این واحدها می‌توانند طی سال پذیرای میهمانان باشند.

وی با قیاس آماری ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان از سال 93 تاکنون تصریح کرد: هتل‌های استان کرمان از 24 واحد سال 93 به 31 واحد رسیده و گردشگران ایرانی که به کرمان سفر می‌کردند سال گذشته به 350 هزار نفر و آمار گردشگران خارجی از 7 هزار نفر به مرز 40 هزار نفر رسیدیم.

وفایی گفت: مجتمع‌های گردشگری استان کرمان امسال به 14 مجموعه بزرگ و رستوران‌ها به 124 مورد اضافه شدند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار