مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: جمعیت استان کرمان بالغ بر 3 میلیون نفر است که یک میلیون و 316 هزار نفرشان جمعیت روستایی هستند.
کد خبر: ۵۷۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶ 15 March 2018

محمدرضا شریفی در گردهمایی روسا و نواب رییس بانوان هیئت های ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان های استان کرمان که در محل تالار جهانگردی برگزار شد، با اشاره به اینکه روستاهای کرمان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی هستند، بیان داشت: در روستاهای استان کرمان دو هزار و 500 شورای اسلامی و 2 هزار و 86 دهیاری وجود دارد و با مکاتباتی که اخیراً داشتیم نیز حدود 200 تا 300 دهیاری دیگر به آن اضافه می شود.

وی به سند راهبردی توسعه ی روستاهای استان اشاره کرد و افزود: بر اساس قوانین و مقرارت مقرر شده 100 چمن مصنوعی در روستاها طراحی شود که در گام نخست 10 مورد آن انجام می شود.

شریفی با تأکید بر کار روی بازی های بومی و محلی تصریح کرد: فرهنگ روستایی باید حفظ شود، در غیراینصورت تولیدات روستایی را نیز از دست می دهیم.

وی یادآور شد: اگر روی این امر برنامه ریزی شود، شاهد ارتقای سطح سلامت جسم و روان و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

شریفی به گردهمایی هیئت های روستایی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با به یک جمع بندی، کاری مفید برای روستاییان که بی ادعا بیشترین تولیدات کشور را عهده دار هستند و آن را بدون منت در اختیار ساکنان شهر قرار می دهند، انجام دهیم.

وی به برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات روستاییان طی ماههای گذشته اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه جای بازی های بومی و محلی خالی بود.

شریفی تأکیدکرد: برای سال آینده برنامه ریزی کنیم و غرفه ی رایگانی را در اختیار افراد قرار دهیم تا این بازی ها معرفی شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار