مدیرکل آموزش و پرورش کرمان عنوان کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با راه‌اندازی مرکز نوآوری و رشد دانش‌آموزی در کرمان، تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌آموزی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷ 15 March 2018

محمد محسن‌بیگی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه 450 مدرسه برای اسکان نوروزی در استان آماده شده‌اند، اظهار داشت: در مجموع 5 هزار واحد کلاس در سراسر استان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش در حقیقت کمکی به سایر دستگاه‌ها در رفاه مسافران نوروزی است، چون بعضی از شهرستان‌های ما جوابگوی لازم برای نیاز هتلی را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به اجرای تولید لباس فرم مدارس کرمان در استان عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی که داشتیم به 80 درصد برنامه و اهداف خود رسیدیم و تولیدات استان رضایتمندی مصرف کننده‌ها را از نظر کیفی و کمی داشته است.

محسن‌بیگی ابراز داشت: بخش زیادی از کار تهیه پوشاک مدارس با پایه‌گذاری سال قبل نتیجه داده و امسال هم همان روند را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه مدیران مکلف هستند که نیاز خود را به تولید کننده‌های استان بدهند با توجه به ظرفیتی هم که در این زمینه داریم از هزینه گزافی از خارج استان می‌کردیم، دوری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: شهر کرمان 200 خیاط کار تهیه پوشاک مدارس را به عهده دارند و عملا راضی از این کار انجام شده راضی هستند.

محسن‌بیگی با اشاره به طرح انسداد بی‌سوادی گفت: در استان کرمان پوشش 98.5 درصدی در مقطع ابتدایی داریم و 2 هزار و 629 دانش‌آموز را که در سامانه ما نبودند را شناسایی و تعین تکلیف شدند.

وی تصریح کرد: 618 دانش‌آموز فاقد مدارک هویتی در استان کرمان داشتیم که قرار شد با دریافت کد از فرمانداری تعیین تکلیف شوند.

محسن‌بیگی گفت: 30 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که طی سه سال گذشته پنج مدرسه را از با استفاده از کمک‌های بین‌المللی در کرمان، زنگی‌آباد، کاظم‌آباد، زرند و رفسنجان که تراکم دانش‌آموز افغانی داریم، ایجاد شده است.

وی با اشاره به افتتاح دومین مرکز نوآوری و رشد دانش‌آموزی در کرمان عنوان کرد: دانش‌آموزان ایده‌های خوبی دارند که قابلیت تجاری‌سازی دارد و با راه‌اندازی این مرکز این ایده‌ها دنبال می‌شوند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار