فرمانده سپاه جیرفت گفت: یک دستگاه پهپاد مشکوک که در حال تصویربرداری از مراکز نظامی این شهرستان در جنوب استان کرمان بود ،توسط نیروهای گمنام اطلاعات توقیف شد.
کد خبر: ۵۷۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲ 16 March 2018

سرهنگ پاسدار محمدرضا اُستایی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود:یک دستگاه پهپاد (کوادکوپتر) که اقدام به فیلمبرداری و تصویربرداری از مناطق نظامی و حساس شهرستان جیرفت می کرد با هماهنگی دستگاه قضایی و دادستان توسط نیروهای گمنام اطلاعات این ناحیه متوقف شد.
وی تصریح کرد: این کوادکوپتر به سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان انتقال داده شد تا بررسی های لازم در این زمینه انجام گیرد.
سرهنگ استایی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات جاسوسی اخیر احتمال می رود این پهباد جهت اقدامات خرابکارانه بکارگیری شده باشد.
وی ادامه داد: پرواز هرگونه پرنده‌ به‌ خصوص این نوع از پهپادها و هلی‌شات‌ها که اخیرا خیلی هم زیاد شده و می‌تواند خیلی جاها را با خطر مواجه کند و پیامدهای امنیتی نیز در پی دارد باید با مجوزهای لازم انجام شود و در غیر اینصورت علاوه بر توقیف دستگاه یاد شده با فرد صاحب کوادکوپتر نیز برخورد قانونی قاطع خواهد شد.
چند روز قبل نیز یک پهپاد که بر فراز شهر عنبرآباد در جنوب کرمان پرواز می کرد توقیف شد که بعد از بررسی مشخص شد این پهپاد متعلق به شرکت آب و فاضلاب روستایی است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
جنوب استان کرمان، از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تشکیل شده است. 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار