فرمانده پلیس‌راه استان کرمان با اشاره به اینکه حادثه‌خیزترین محورهای استان در نوروز سال گذشته، جاده‌های منتهی به استان هرمزگان بودند گفت: خودروهای سواری با ۶۹ درصد بیشترین سهم را در تصادفات استان کرمان داشتند.
کد خبر: ۵۷۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰ 16 March 2018

سرهنگ یوسف نجفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه اگر همکاری رسانه‌ها نبود آمار تصادفات استان بیشتر از این بود اظهار داشت: طرح نوروزی ترافیکی پلیس از امروز در استان کرمان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال طرح راهور پلیس " پرهیز از خطر، آرامش در سفر" است گفت: در نوروز سال قبل در جاده‌های استان حدود 50 نفر جان خود را از دست دادند.

فرمانده پلیس‌راه استان کرمان با اشاره به اینکه حادثه‌خیزترین محورهای استان در نوروز سال گذشته، جاده‌های منتهی به استان هرمزگان بودند بیان کرد: شهربابک – سیرجان، شهربابک - انار و سیرجان به بندرعباس سه محور پرحادثه در نوروز سال گذشته بودند و آمار تصادفات در این محورها بیشتر از سایر محورها بوده است.

وی با بیان اینکه عمده تصادفات در طرح نوروز سال گذشته به ترتیب در شهرستان شهربابک، سیرجان، کرمان و رفسنجان بود افزود: آمار واژگونی‌ها و خروج از جاده در استان زیاد است و این به دلیل مسیرهای طولانی و خستگی راننده اتفاق می‌افتد.

نجفی با اشاره به اینکه 71 درصد تصادفات نوروز سال گذشته در محورهای شهری بوده گفت: خودروهای سواری با 69 درصد بیشترین سهم را در تصادفات استان کرمان داشتند.

وی با بیان اینکه دلایل افزایش تصادفات در سال 96 چند عامل است بیان کرد: افزایش تردد در جاده‌های استان یکی از این عوامل است.

فرمانده پلیس‌راه استان کرمان افزود: در ده ماهه سال 96 بیش از 10 میلیون تردد در جاده‌هایی که دستگاه تردد شمار داشتند ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز ریشه تمام تصادفات و زمینه وقوع اکثر تصادفات است گفت: مسافران برای رفتن به جاده و مسافرت برنامه‌ریزی داشته و از وسیله نقلیه خود بازدید فنی انجام بدهند.

نجفی عنوان کرد: رانندگان مدارک الزامی از جمله کارت مشخصات وسیله نقلیه، اصل گواهینامه رانندگی و بیمه نامه شخص ثالث را همراه خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه رانندگی تدافعی باید در جاده انجام داد بیان کرد: رانندگی خوب رانندگی است که هم خوب رانندگی کنیم و هم خوب از خطر فرار کنیم و راننده باید کاملا در زمان رانندگی حواسش جمع باشد.

فرمانده پلیس‌راه استان کرمان با اشاره به‌ اینکه بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان الزامی است افزود: پلیس با متخلفان برخورد می‌کند.

وی عنوان کرد: در محور انار شهربابک سیرجان بندرعباس و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت هفت صبح تا ساعت 24 در تاریخ‌های 29 اسفند 96 و 14 فروردین 97 ممنوع است.

نجفی با بیان اینکه پلیس در یازده ماهه سال 96 نسبت به سال گذشته در زمینه برخورد با تخلفات 15 درصد افزایش داشته است بیان کرد: 21 درصد افزایش برخورد با تخلفات حادثه‌ساز داشتیم که نمره منفی هم به رانندگان داده می‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار