نماینده مردم کرمان و راور:
ابلاغیه طرح کارورزی و اشتغال فراگیر خیلی دیر از جانب دولت ارسال شده است و در اقتصاد کشور هم اقدام غیر کارشناسی بانک رکزی در فروش اسناد خزانه با نرخ 20 درصد 15 هزار میلیارد تومان هزینه به نظام اقتصادی کشور وارد کرده است.
کد خبر: ۵۷۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷ 16 March 2018

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای در جلسه مشترک مجمع نمایندگان و کارگزوه اشتغال و سرمایه گذاری استان اسلامی با اشاره به موضوعات داخلی استان اظهار داشت: در زمینه طرح اشتغال فراگیر و روستایی از دولت گلایه هایی داریم، این طرح ابتدای تابستان امسال در مجلس تصویب شده ولی با تأخیر طولانی شروع شده است.
پورابراهیمی گفت: درخواستم از بانک ها این است که این موضوع را جلو ببرند.
وی در زمینه کارورزی نیز افزود: این طرح که استاندار نیز مورد تآکید قرار دادند، بسیار طرح خوبی است.
نماینده مردم کرمان و راور در زمینه اقتصاد کشور نیز گفت: متآسفانه بانک مرکزی در یک اقدام غیر تخصصی و غیر کارشناسی نرخ سود سپرده را از 15 درصد به 20 درصد افزایش داد که این امر نرخ تمام شده پول را به شدت افزایش می دهد.
پورابراهیمی هشدار داد: اگر سود سپرده های بانکی پایین نیاید، در سال 97 با افزایش بهای تمام شده روبرو خواهیم شد که بار دیگر با موضوع تامین مالی در اقتصاد کشور مواجه خواهیم شد و نرخ سود سپرده ها به 20 درصد باز خواهد گشت.
وی گفت: 230 هزار میلیارد تومان منابع بانکی تبدیل به نرخ های سود 20 درصد شده است که همین امر 15 هزار میلیارد تومان هزینه به نظام اقتصادی کشور وارد و سبب بروز چالش در بازار اقتصادی کشور شد .
وی افزود: این کار بانک مرکزی به شاخص بورس کشور نیز لطمه زد و چالش اصلی اقتصاد کشور در سال آینده خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار