مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از پیشرفت 40 درصدی باند دوم فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 19 March 2018

علی قاسم زاده"، درباره روند احداث باند جدید فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان اظهار کرد: به دلیل نیاز باند فعلی فرودگاه به بازسازی که منجر به تعطیلی هشت ماهه فرودگاه می شد و در این مدت امکان پرواز در فرودگاه کرمان وجود نداشت، این نیاز به وجود آمد که قبل از بازسازی باند و تعطیلی فرودگاه، باند جدید احداث و پروازها به این باند منتقل شوند.

 وی افزود: احداث باند جدید، موجب ارتقاء زیرساخت فرودگاه می شود و با وجود دو باند، میزان افزایش نشست و برخواست پروازها تا حدود 45 میلیون مسافر در سال افزایش می یابد که اقدام بزرگی است.

قاسم زاده تصریح کرد: هزینه احداث باند جدید 45 میلیارد تومان است و 5 میلیارد تومان برای دستگاه کمک ناوبری و 12 میلیارد تومان برای روشنایی باند نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند کار 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: تلاش بر این است که تا پایان شهریور سال 97 باند جدید فرودگاه کرمان به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 300 نفر در احداث باند جدید فرودگاه کرمان مشغول به کار هستند، خاطر نشان کرد: طول باند جدید 4 هزار و 500 متر است که 200 متر از باند قبلی بیشتر و عرض باند 60 متر است که امکان نشست و برخواست هواپیماهایی با تناژ بالاتر نسبت به پروازهای فعلی را دارد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار