فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به شلوغی مراكز خريد در ايام پايانی سال به شهروندان در رابطه با موارد زمينه ساز سرقت به ويژه جيب بری هشدارهايی داد.
کد خبر: ۵۸۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 19 March 2018

 سرهنگ عبدالعلی روانبخش فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در روز هاي پاياني سال و ايام نوروز با افزايش تردد شهروندان و حضور مسافران نوروزي در اماكن تاريخي و مراكز خريد لازم است بيشتر مراقب باشيم تا كاممان با وقوع سرقت يا سوانح ديگر تلخ نشود.

 وي در اين خصوص به شهروندان توصيه كرد: هنگام استفاده از وسايل نقليه عمومي يا هنگام حضور در مكان هاي پرتجمع بيشتر مراقب وسايل خود به ويژه كيف هاي دستي باشيم تا به شيوه جيب بري و با شگرد تنه زدن از ما سرقت نشود و در صورت همراه داشتن وجه نقد نيز مي توان اين وجوه را در جيب هاي جلو يا زير لباس و در چند جاي مختلف قرار داد تا براي افراد فرصت طلب تحريك كننده و زمينه ساز سرقت نباشند.

 سرهنگ روانبخش تاكيد كرد: هيچگاه رمز کارت هاي بانكي را بر روي آنها ننويسيم و در زمان پرداخت الکترونيکي نيز سعي كنيم حتي المقدور خودمان رمز را وارد كنيم و در غيراينصورت رمز طوري به فروشنده ادا شود كه ديگران متوجه نشوند و از كارتهاي بانكي و تلفن همراه نيز همچون ساير وسايل همراهمان در مکان هاي شلوغ مانند اتوبوس، مراکز خريد، زيارتگاه ها و پارک ها به خوبي مراقبت كنيم چراكه مفقود يا سرقت شدن اين قبيل وسايل زمينه ساز مشكلات بسياري خواهد شد.

 فرمانده انتظامي شهرستان کرمان در پايان با تاكيد بر رعايت احتياط كامل در مسافرت های نوروزی گفت : بهتر است وسايل نقليه را نيز به قفل و تجهيزات بازدارنده مناسب تجهيز كنيم و ضمن بهره گيري موثر از پاركينگ هاي موجود، همواره در تردد از خيابان ها و معابر نيز دقت كافی داشته باشيم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار