مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: از گویش محلی جنوب کرمان با کارشناسی دقیق در صدا و سیما استان استفاده می‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 19 March 2018

احمد علی‌رمضانی اظهار‌ داشت: استان کرمان یک واحد تجزیه ناپذیر است و هیچگونه تفاوت و تجزیه‌ای بین شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف رسانه‌های استانی احیا و توجه به خرده فرهنگ‌ها است، تصریح کرد: در صدا و سیمای استان این وظیفه را در دوره جدید شناختیم و به آن نیز عمل می‌کنیم.

مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه در معرفی گویش جنوب کرمان کارهای بسیار زیادی انجام شده و این کار نیز ادامه دارد بیان کرد: توجه به فرهنگ جنوب کرمان از جمله موسیقی و آداب و رسوم این منطقه در دستور کار صدا و سیمای استان قرار دارد.

وی با توجه به گلایه مردم جنوب کرمان از توجه نکردن صدا و سیما به گویش محلی این منطقه، افزود: برای استفاده از گویش محلی جنوب کرمان مقرر شده جلسات کارشناسی تشکیل دهیم و با کارشناسی از این گویش در صدا و سیما استفاده می‌کنیم.

علی‌رمضانی با بیان اینکه باید با یک کارشناسی دقیق این کار را انجام دهیم تا موجب تمسخر مردم قرار نگیریم تصریح کرد: تاکنون رسانه توجه ویژه‌ای به جنوب کرمان در همه حوزه‌ها داشته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین جنوب کرمان توجه به گویش خود را از خودشان شروع کنند مثلا در جلسات رسمی با گویش خود سخنرانی کنند گفت: برنامه‌های صدا و سیما کرمان مختص به تمامی مردم استان است.

مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز کرمان افزود: در دهه فجر امسال از 23 شهرستان در صدا و سیما برنامه داشتیم که هفت شهرستان جنوبی نیز جزو این برنامه‌ها بوده‌اند.

وی با اشاره به برنامه جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان، افزود: در سال‌های گذشته به دلیل زیر ساخت‌هایی که در بم بوده است یک برنامه در بم تهیه شده است که نشان از توجه ویژه به این شهر نیست بلکه همکاری و زیرساخت‌های لازم موجود بوده است..

علی‌رمضانی تاکید کرد: اگر زیر ساخت‌های جنوب تکمیل باشد در جنوب نیز یک برنامه جمع خوانی قرآن برگزار می‌کنیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار