ریگان، پایتخت بلندترین تپه‌های شنی آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.
کد خبر: ۵۸۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 20 March 2018

ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان با جلوه‌های طبیعی و تاریخی آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

نیمی از شهرستان ریگان آب و هوای گرم و خشک دارد و نیمی دیگر آن معدتل کوهستانی است، وجود آبشارها، چشمه‌سارها و قنوات مناطق کوهستانی جلوه‌ای به یاد ماندنی در این شهرستان ایجاد کرده است.

هر چه به مناطق کوهستانی ریگان نزدیک می‌شوید، عطر گیاهان دارویی از جمله آویشن، درمنه، کلپوره و کسرک انسان را به وجد می‌آورد.

غارهای ناشناخته‌ای نیز در این مناطق وجود دارد که علاقه‌مندان به این حوزه از صنعت گردشگری را به خود جلب می‌کند.

یکی از مناطقی که در شهرستان ریگان از گذشته‌های دور تا کنون به صورت طبیعی و منحصر به فرد است، منطقه‌ای به نام «تگ» در بخش کوهستانی تک فرهاد است.

در این منطقه دریاچه فصلی ریگان وجود دارد که خشکسالی های پیاپی موجب خشکیده شدن این دریاچه شده است.

با گذشت از مناطق کوهستانی ریگان به شهر ریگان وارد می‌شویم که وجود 23 محوطه تاریخی، قدمت هزار ساله این شهر را نشان می‌دهد.

وجود مقبره شاه خورشید با قدمت 2 هزار و 500 ساله تنها اثر ثبتی ریگان است که در میان نخلستان‌های انبوه ریگان جلوه‌نمایی می‌کند.

محوطه تاریخی با 100 اثر باستانی که سیلاب چند سال گذشته آن را نمایان ساخت از دیگر جاذبه‌های دیدنی و تاریخی شهرستان شهرستان ریگان محسوب می‌شود.

از جمله مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی ریگان، بلندترین تپه‌های شنی است که علاوه بر جاذبه گردشگری، خاصیت درمانی هم دارند.

شترسواری، رالی روی شن، شن درمانی در این مکان گردشگران زیادی را به سمت و سوی خود سوق می‌دهد.

وجود جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در حاشیه جاده ترانزیت ریگان - چابهار موجب شده است که مسافران از خنکای این درختان استفاده کنند.

امین باقری فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی ابراز داشت: در ریگان برای حال مسافران و گردشگران، دو خانه بوم‌گردی راه‌اندازی شده که یکی از این خانه‌ها در تپه‌های شنی و دیگری در جاده ترانزیت ریگان – چابهار واقع شده است.

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات در زمینه فراهم کردن امکانات برای مسافران و گردشگران نوروزی در نظر گرفتن چهار مکان اسکان است.

فرماندار ریگان گفت: در ریگان چهار اثر تاریخی برای ثبت ملی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد شده که به زودی ثبت خواهند شد.

باقری یادآور شد: تنها اثر ثبتی ریگان، مقبره شاه خورشید با قدمت 2 هزار و 500 ساله است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار