یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:‌ اگر مسئولان حرف مردم را نشنوند و به خواسته‌های آنان بی‌توجهی کنند مردم هم مطالبات‌شان را از مسیرهایی دنبال می‌کنند که مورد نظر نظام نیست.
کد خبر: ۵۸۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ 21 March 2018

یحیی کمالی‌پور  گفت:‌ بیان مشکلات و کاستی‌ها حق طبیعی مردم است که در اصل 27 قانون اساسی بر آن تاکید شده و هر سازوکاری که بتواند این حق مسلم را اجرایی کند، باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

نماینده مردم جیرفت ادامه داد: مردم با گرفتن مجوز از وزارت کشور می‌توانند تجمع کرده یا راهپیمایی کنند و به این شکل نظرات و خواسته‌هایشان را به گوش کارگزاران نظام برسانند.

وی ادامه داد: دولت باید، هم امنیت تجمعات را تضمین کند و هم اجازه ندهد بدخواهان و دشمنان نظام از این مساله سوء استفاده کرده و خواسته‌ها و مطالبات جامعه را به انحراف بکشانند.

کمالی‌پور تصریح کرد: رییس‌جمهور مکلف به اجرای قانون اساسی است و وزیر کشور هم وظیفه دارد نسبت به خواست عمومی، پاسخ داده و برای برگزاری راهپیمایی و تجمع‌های مورد نظر مردم پاسخ دهد و آن را به درستی مدیریت کند تا مسائل امنیتی به وجود نیاید و فرصت‌طلب‌ها وارد ماجرا نشوند.

وی با بیان اینکه دولت باید سازوکار بیان مسالمت‌آمیز خواسته‌ها و مطالبات مردم را هر چه سریعتر به وجود آورد، گفت: البته به وجود آوردن بستر تجمعات به تنهایی کفایت نمی‌کند. کارگزاران نظام در دستگاه‌های مورد انتقاد مردم باید با حضور در جمع آنان انتقادات را بشنوند و در جهت تامین آنها چاره‌اندیشی کنند در این صورت موفق به افزایش رضایت‌مندی جامعه می‌شوند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار