رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر نقش کاهش نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه های اقتصادی در تقویت تولید تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ 21 March 2018

محمدرضا پورابراهیمی داورانی  با تبریک سال ۹۷ گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند بنابراین باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور شاهد بهبود بخش تولید باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای حمایت از بخش تولید باید بر اساس بررسی و آسیب‌شناسی اقدامات ضروری انجام شود و مشکلات بخش تولید حل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات بخش تولید موضوع نرخ بالای تامین مالی در اقتصاد کشور است، در سال گذشته بانک مرکزی حرکت غیرکارشناسی در خصوص افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی داشت علیرغم اینکه در ابتدای سال 96 اقدامات خوبی برای کاهش نرخ سود بانکی متناسب با تورم صورت گرفت اما این اقدامات در ماه های پایانی سال تغییر کرد.

 

نرخ سود سپرده ها متناسب با نرخ تورم شود

پورابراهیمی داورانی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:باید بانک مرکزی شرایطی را فراهم کند تا نرخ سود سپرده ها متناسب با نرخ تورم شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ تلاش خواهد شد تا مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده حل شود در این راستا اصلاحات قانونی در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شده است و اگر اصلاحات در خصوص مسائل مالیات بر ارزش افزوده به سرانجام برسد اقدام بعدی می‌تواند موضوع کاهش مالیات بر عملکرد بنگاه های اقتصادی باشد که با توافق با دولت در نیمه دوم سال ۹۷ می توان موضوع تغییر شرایط مالیات بر عملکرد بنگاههای اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد و این نوع مالیات کاهش یابد.

 

بررسی راهکارهای موثر در تقویت بخش تولید در سال 97

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: در نیمه دوم سال ۹۷ همزمان با اجرای اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده می توان موضوع اصلاح قانون مالیات بر عملکرد را در دستور کار قرار داد و پیش بینی می شود مالیات بر عملکرد به ۲۰ درصد کاهش یابد که انجام این مهم، به بخش تولید کمک می کند.

پورابراهیمی داورانی گفت:به نظر می رسد در مباحث بیمه‌ای باید با حضور فعالان اقتصادی بازنگری های انجام شود و در این راستا باید دغدغه‌های کارگران و کارفرمایان نیز لحاظ شود. نکته دیگر اینکه وضعیت فضای کسب و کار مناسب نیست و باید در این زمینه رسیدگی های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از کالاهای ایرانی ادامه داد: علاوه بر اقدامات مستقیمی که برای حمایت از تولید داخلی انجام می شود می توان با اقدامات غیر مستقیم نیز از کالاهای ایرانی حمایت کرد در این راستا باید با قاچاق کالا مبارزه جدی شود.
پورابراهیمی داورانی تصریح کرد:کمیسیون اقتصادی مجلس، لایحه دولت در خصوص اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مورد بررسی قرار داده و این لایحه به صحن علنی مجلس ارسال شده و امیدوارم در اولین روزهای کاری سال ۹۷ مجلس این لایحه در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در خصوص واردات نیز باید بر اساس نیازها اولویت بندی انجام شود که در این راستا وزارت صنعت باید رسیدگی های لازم را انجام دهد اما این وزارتخانه کار جدی در این رابطه انجام نداده که باید کارهای لازم سامان یابد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار