مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: جشن ملی نوروزگاه از امروز (پنجشنبه) دوم تا هشتم فروردین ماه سال 1397در محل کاروانسرای گنجعلیخان شهر کرمان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۸۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 22 March 2018

محمود وفایی افزود: این ویژه برنامه با هدف حفظ و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی شهرستانهای استان کرمان بر پا می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران، این رویداد فرهنگی در نوروز 97 پربارتر و با کیفیت بالاتری برگزار می شود، تا بتوانیم هدیه ای نوروزی به تمامی مردم استان و همچنین مسافران اهدا کنیم.
وفایی در ادامه به ویژه برنامه های جشن نوروزگاه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: اجرای موسیقی محلی و سنتی و همچنین هنرهای آیینی، نمایش و فروش محصولات صنایع دستی، برگزاری رالی خانوادگی و مسابقه عکس از سفره های نوروزی از جمله این برنامه ها است.
وی به عرضه غذاهای محلی و سوغات هر شهرستان در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان اشاره و عنوان کرد: شهرستان های استان کرمان در این زمینه دارای پتانسیلهای بالایی هستند که خوشبختانه این امر موجب اشتغالزایی نیز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: جشن ملی نوروزگاه صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 15 تا 19 در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برپا می شود.
استان کرمان با پنج اثر ثبت شده جهانی از جمله باغ شاهزاده، قنات ها، روستای تاریخی و دستکند میمند، کویر و ارگ بم و نیز 600 اثر تاریخی دیگر پذیرای مسافران نوروزی است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار