رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب گفت: در راستای اجرای طرح مدیریت چرا،۳ کامیون حامل دام بدون مجوز در شهرستان فاریاب که اقدام به کوچ زودهنگام کرده بودند توقیف شد.
کد خبر: ۵۸۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 08 April 2018

محمود سالاری‌نسب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب گفت: در راستای اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام به مراتع ییلاقی سه کامیون حامل دام که بدون مجوز اقدام به کوچ زودهنگام کرده بودند، توسط مأموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان فاریاب متوقف و به مبدأ خود عودت داده شدند.

وی افزود: این کامیون‌ها حامل ۳۲۰ رأس دام سبک از نوع گوسفند بوده که از مراتع قشلاقی شهرستان رودان در استان هرمزگان به مقصد مراتع ییلاقی مناطق ساردوئیه و اسفندقه شهرستان جیرفت اقدام به کوچ زودهنگام کرده بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و پایین بودن ظرفیت مراتع، کوچ زودهنگام دام موجب آسیب جدی به پوشش گیاهی آن‌ها می‌شود، بنابراین دامداران و بهره‌برداران باید از ورود زودهنگام احشام و دام به این بخش‌ها خودداری کنند.

سالاری‌نسب با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ هزار هکتار مرتع در شهرستان فاریاب وجود دارد، گفت: به همین دلیل به منظور بهره‌برداری اصولی و بهینه از مراتع و غنی شدن پوشش آن‌ها، حفظ گونه‌های موجود و تغذیه مناسب دام‌ها همه ساله طرح مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام به مراتع از ۲۰ اسفند ماه تا ۲۰ اردیبهشت ماه اعمال می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب خواستار همکاری مردم در این زمینه شد و افزود:کد امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در زمینه چرای غیر مجاز دام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار