امام جمعه کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: موفقیت های پیاپی کرمان در بخش های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی، زمینه را برای تحقق شعار سال با عنوان حمایت از کالای داخلی در این استان فراهم کرده است.
کد خبر: ۵۸۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 09 April 2018

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز دوشنبه در نخستین شورای اداری استان کرمان در سال جدید با اشاره به اینکه تحقق اهداف نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیاز به عزم جدی دارد گفت: آهنگ توسعه اقتصادی توسط استاندار کرمان در این استان نواخته شده و برای تداوم مسیر توسعه در استان کرمان آمادگی جدی وجود دارد.
وی اظهار کرد: امیدواریم با ساز و کارهای موجود در استان و با روح جدیدی که نامگذاری امسال داشته است، کرمان بتواند در سطح کشوری بیشتر از گذشته بدرخشد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی با بیان اینکه چند مدل اقتصادی در دنیا وجود دارد که یکی از آنها مبتنی بر اراده و تصمیم دولت ها است گفت: در این نگاه، مردم همه در اختیار دولت هستند و اینگونه اقتصاد یک مدل شکست خورده است.
وی بیان کرد: نوع دیگر اقتصاد مبتنی بر نگاه و تصمیم مردم است که همان اقتصاد سرمایه داری است.
امام جمعه کرمان ادامه داد: نوع دیگری از اقتصاد به این ترتیب است که دولت ها بر امور نظارت کامل دارند و مردم کار می کنند که این نوع اقتصاد تقریبا نزدیک به اقتصاد اسلامی است اما تمام اقتصاد اسلامی نیست.
وی افزود: اقتصاد اسلامی، نظارت دولت را می شناسد، بخش خصوصی را می شناسد و شرایط و ضوابط خود مبتنی بر فقه اسلامی را نیز دارد.
وی با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد پویا در کشور بیان کرد: برای رسیدن به اقتصاد پویا و اقتصاد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در حوزه های تولید، عرضه و مصرف برنامه های جدی داشته باشیم و در 2 بخش اول دولتمردان باید نظارت و همراهی جدی داشته باشند و مردم در هر سه بخش نقش اساسی بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه انسان بر اساس آیات و روایات همواره در اطلاع و امتحان است گفت: هرچه آدمی در جایگاههای بالاتری قرار گیرد، امتحان ها و آزمون ها سخت تر خواهد بود.
امام جمعه کرمان ادامه داد: اینگونه نیست که همواره در یک مسیر صاف و ساده حرکت کنیم و حتما مشکلات، گرفتاری ها، فرازها و فرودها وجود خواهد داشت.
وی اظهار کرد: بخشی از دنیا همراه آدمی و بخشی دیگر نیز علیه آدمی است و امیدواریم در آینده ای که در پیش رو داریم موفق بوده و به آنچه مورد رضایت خداوند است دست یابیم.
نخستین شورای اداری استان کرمان امروز صبح در سالن شهید مرتضوی استانداری با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار