در ایام نوروز
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان از ورود چهار میلیون و 388 هزار و 496 نفر به این استان طی ایام نوروز سال جاری خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۸۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 09 April 2018

سید مصطفی آیت الهی موسوی روز دوشنبه در شورای اداری استان کرمان افزود: میزان اقامت در استان کرمان طی نوروز سال جاری 346 هزار و 719 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه کرمان از استان های برتر گردشگری کشور است خاطرنشان کرد: میزان اقامت در تاسیسات گردشگری از جمله هتل ها، مهمانپذیرها و مراکز بوم گردی 88 هزار و 177 نفر بوده است که 63 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
وی تصریح کرد: اقامت در مهمانسراهای ادارات و مدارس نیز 258 هزار و 542 نفر معادل 75 درصد اقامت ها بوده که نسبت به سال قبل رشد 19 درصدی داشته است.
وی گفت: میزان نفر شب اقامت افراد مقیم در واحدهای گردشگری و مدارس در سطح استان به طور متوسط 936 هزار و 141 نفر شب بوده است.
آیت اللهی موسوی ادامه داد: میزان نفر شب اقامت افراد مقیم در فضاها و کمپ های گردشگری و پارکهای استان کرمان نیز به طور متوسط 83 هزار و 354 نفر شب بوده است.
وی تاکید کرد: در مجموع یک میلیون و 19 هزار و 495 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در سطح استان در طی این ایام بوده است.
جانشین ستاد سفر استان کرمان گفت: جمع بازدیدهای انجام شده از مراکز استان کرمان یک میلیون و 303 هزار و 229 نفر بوده که 61 درصد نسبت نوروز سال گذشته رشد داشته است.
وی یادآور شد: در ستاد سفر استان کمیته های 10 گانه برنامه ریزی و آمار، امنیتی و انتظامی و ترافیک شهری، خدمات حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، امور عشایری و کمیته اسکان تشکیل شده است.
وی به اقدام های صورت گرفته برای ماندگاری و بالابردن کیفیت خدمات نوروزی در کرمان اشاره و بیان کرد: نظارت کامل پیش از عید و در طول ایام نوروز بر 370 واحد گردشگری استان شامل دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، مهمانپذیرها، خانه های بوم گردی، رستوران ها و مجتمع های گردشگری جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران که نتیجه آن رضایتمندی مسافران و شکایت نداشتن مسافران از واحدهای گردشگری بوده است.
وی ادامه داد: ایجاد برنامه های شاد فرهنگی، نوروزی و سنتی در سراسر استان در قالب برنامه نوروزگاه با اجرای 750 ساعت برنامه، استقبال از مسافران نوروزی با موسیقی محلی و تقدیم گل در فرودگاه بین المللی کرمان در روز 2 فروردین ماه و اجرای برنامه ملی نوروزگاه در کاروانسرای تاریخی گنجعلی خان با اجرای بیش از 110 ساعت برنامه فرهنگی و نوروزی نیز در همین راستا انجام شده است.
آیت اللهی موسوی گفت: مهیا کردن 22 موزه و محل بازدید تاریخی در سراسر استان از نظر نظافت، پاکیزگی، آمادگی موزه داران، تهیه بروشور، تجهیز موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی به کارتخوان و تسریع در ورود گردشگران به موزه ها و مجموعه های تاریخی، تهیه و توزیع 600 هزار برگ اطلاعات گردشگری از جاذبه های مهم و مورد توجه گردشگران و همچنین تهیه نقشه های گردشگری شهری و توزیع آن در تمام شهرستان های استان از جمله خدمات است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در 182 واحد بوم گردی در سراسر استان که سبب ماندگاری گردشگران در مناطق طبیعی و روستایی استان شد نیز در راستای بالا بردن کیفیت خدمات نوروزی در استان کرمان انجام شده است.
وی آموزش و استفاده بیش از 160 راهنمای گردشگری در شهرها و نقاط گردشگری استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: همکاری خوب دستگاه های اجرایی عضو ستاد با یکدیگر موجب تعامل و رفع مشکلات در کوتاه ترین زمان شد.
معاون استاندار کرمان به برپایی 12 نمایشگاه گردشگری در شهرستان های استان و یک نمایشگاه ملی در شهر کرمان در مجموع 13 نمایشگاه گردشگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 120 تور یک روزه از مبدا شهرهای استان به جاذبه های گردشگری داخل استان نیز برگزار شد که در مجموعه بیش از 2 هزار و 500 نفر از این تورها استفاده کردند.
وی یادآور شد: با توجه به کشف نقوش چوگان در کاروانسرای گنجعلیخان اجرای نمادین چوگان برای اولین بار بعد از 300 سال در 11 فروردین ماه در میدان مذکور که با استقبال مسافران نوروزی مواجه شد.
وی خاطرنشان کرد: حضور مستمر نیروهای هلال احمر در کل استان و امدادرسانی مناسب شامل 118 مورد عملیات امداد و نجات، 56 مورد رهاسازی، اسکان 233 نفر و حضور مناسب نیروهای اورژانس در سوانح شامل درمان در محل، درمان سرپایی، بازدیدهای بهداشتی و حضور مستمر نیروهای انتظامی در سطح استان و حضور و ماموریت های شبانه روزی نیروهای راهداری در ایام نوروز و کمک به مسافرین نیز در ایام نوروز انجام شده است.
وی یادآور شد: در ایام نوروز سرکشی به شهرها و روستاها توسط جانشین ستاد، دبیر ستاد، مسئولین کمیته ها نیز به صورت مستمر انجام شده است.
وی کنترل قیمت ها و توزیع به موقع و مناسب میوه و مایحتاج مردم در ایام نوروز، اجرای برنامه های متنوع توسط عشایر در سطح استان و مبادی ورودی، ارائه مناسب و به روز آمار توسط مسئولان مربوطه و حضور مسئولان کمیته ها در برنامه های متفاوت صدا و سیما نیز در ایام نوروز از دیگر اقدامات انجام شده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار