معاون استاندار کرمان خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کرمان گفت: صدور مجوز برای راه‌اندازی واحدهای جدید تولید، ظرف مدت دو هفته انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 09 April 2018

محمدجواد فدایی در نخستین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال ۹۷ که صبح دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۶ برای ایجاد فرصت‌های شغلی در زمینه اشتغال‌های خرد و خوداشتغالی، ۲۲۴ میلیارد تومان منابع در اختیار استان قرار گرفت که ۹۶ درصد آن به بانک معرفی شده و ۷۴ درصد پرداخت شده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در بخش تولید و خدمات برای رونق اشتغال را راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال عنوان کرد و افزود: ۲۵ تا ۵۰ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان، راکد و نیمه فعال هستند که برای فعال کردن آن‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

فدایی گفت: راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال برای این است تا از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده که بلااستفاده مانده، استفاده شود و زودتر به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی واحدهای جدید هم تلاش کردیم، تصریح کرد: در این خصوص صدور مجوز و تامین منابع مالی دنبال شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان گفت: پنج دستگاه باید کار صدور مجوزها را انجام بدهند و هر دستگاه برای صدور مجوز بین ۱۳ تا ۱۷ استعلام انجام می‌دهد که این مساله سبب طولانی شدن پروسه صدور مجوز بود.

وی از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل در روند صدور مجوزها خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این پنجره صدور مجوز برای راه‌اندازی واحدهای جدید تولید، ظرف مدت دو هفته انجام می‌شود.

فدایی در ادامه اظهار داشت: تامین منابع مالی برای راه‌اندازی کارهای تولیدی و خدماتی برای استان کرمان ۶۱۸ میلیارد تومان بوده که ۹۲ درصد این منابع به بانک‌ها معرفی شده است.

وی افزود: قرار است به جای متقاضیانی که نمی‌توانند از منابع استفاده کنند، متقاضیان جدید جایگزین شوند و متقاضی هر زمان که مدارک خود را آماده کرد برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کرمان گفت: در زمینه اشتغال روستایی نیز ۶۵ درصد متقاضیان به بانک معرفی شده‌اند و پرداخت تسهیلات آغاز شده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار