رئیس صنعت،معدت و تجارت کرمان :
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با تدوین سندی راهبردی، برنامه ریزی لازم برای افتتاح بیش از 6 هزار میلیارد تومان پروژه در این استان تا پایان سال 97 انجام شده است.
کد خبر: ۵۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 10 April 2018

مهدی حسینی نژاد روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به شعار سال حمایت از کالای ایرانی افزود: سال گذشته با افتتاح 10 هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی آغاز و نوید حرکت خوبی در این استان طی سال جاری است.
وی تصریح کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و با الگوی استاندار کرمان سندی راهبردی برای حوزه صنعت، معدن و تجارت تا پایان برنامه ششم توسعه طراحی شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: نتیجه این سند تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از 36 هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه های سرمایه گذاری در استان کرمان خواهد بود.
وی افزود: صادرات استان کرمان تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از 6 میلیارد دلار خواهد رسید و همچنین باید با اجرای این سند بحث بازرگانی که روزمرگی مردم است در ارزش افزوده ارتقا داده شود.
حسینی نژاد اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش افزوده در حوزه معادن در اولویت کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان طی سال جاری قرار دارد.
وی گفت: بر اساس آمار مرکز آمار ایران بیش از 40 درصد ارزش افزوده GDP کشور مربوط به حوزه وزارت صنعت معدن و تجارت است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان افزود: فعالیت های خوبی طی سال گذشته در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت در این استان انجام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ظرفیت معدنی استان بر اساس قانون دیده شده وقتی حقوق دولتی وصول می شود 15 درصد به معادن باز می گردد و در زیرساخت های استان هزینه می شود.
حسینی نژاد گفت: پرداخت 15 درصد حقوق دولتی در استان کرمان طی سالهای گذشته پنج صدم درصد اتفاق افتاده بود لذا درسال گذشته با پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و کمک استاندار کرمان و برنامه ریزی صورت گرفته، موفق شدیم بیش از 30 درصد وصولی حقوق دولتی را به استان بیاوریم و در بهداشت محیط زیست و اجتماعی هزینه کنیم.
وی افزود: هم اکنون 2 طرح رونق تولید و کارگروه رفع موانع تولید در حوزه صنعت استان کرمان در حال اجرا است.
وی ادامه داد: این سازمان در حوزه صنایع کوچک، متوسط و صنایع مادر تعهد 6 هزار اشتغالزایی در سال گذشته داشته و هشت هزار شغل در حوزه های سازمان اشتغال ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان گفت: ارتباط بین یکهزار و 400 واحدها و صنایع کوچک با صنایع مادر اولویت های کاری این سازمان در سال جاری است.
استان پهناور کرمان بهشت معادن کشور است و بسیاری از مشاغل و تولیدات این استان متکی به بخش صنعتی و معدنی است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار