مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به انتخاب کرمان به‌عنوان استان برتر کشور در توسعه گردشگری گفت: آثار و ابنیه مذهبی‌تاریخی بسیار ارزشمندی در استان کرمان داریم که نیازمند توجه است.
کد خبر: ۵۹۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ 12 April 2018

محمود وفایی ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین عیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهارداشت: در تعطیلات نوروزی امسال استان کرمان وضعیت خوبی در بحث گردشگری داشته و در تمام شاخص‌ها رشد خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه هم در بحث ورود مسافران، هم اقامت و هم بازدید از جاذبه‌های تاریخی، استان کرمان رشد خوبی داشته است گفت: اقدامات سال‌های اخیر اثر خود را گذاشته و کرمان به عنوان مقصد گردشگری مردم کشور، انتخاب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در مجموع در کشور میراث فرهنگی کرمان حائز رتبه شد گفت: رضایتمندی مسافران در نظرات آنها از سفر به کرمان مشهود بود.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز امسال برنامه‌های مفرح و شادی برای مسافران و گردشگران نوروزی در سراسر استان و در کرمان در کاروانسرای گنجعلیخان برگزار شد.

وفایی از بازار کرمان به‌عنوان قلب تاریخی کرمان نام برد و افزود: بازار تاریخی کرمان بسیار مورد بازدید گردشگران قرار گرفت و امسال بعد از حدود 20 سال داربست سردرب ورودی کاروانسرای گنجعلیخان که خودش در طول سالیان جزئی از بنا شده بود، جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به‌ اینکه امسال مهمانان نوروزی در سراسر استان توزیع شده بودند و در همه شهرستان‌ها شاهد حضور گردشگران بودیم گفت: استقبال مسافران از کویر لوت در شهداد بسیار خوب بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در کشور بیان کرد: مونسان رئیس سازمان گردشگری، کرمان را به‌عنوان استان برتر کشور در توسعه گردشگری انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کار بدون حاشیه و به‌دور از هرگونه سیاسی‌کاری است عنوان کرد: با تمام توان در راستای توسعه صنعت گردشگری استان تلاش می‌کنیم.

وفایی با اشاره به اینکه آماده همکاری برای احیای ابنیه مذهبی‌تاریخی در استان هستیم و در این مورد باید جلسه‌ای با اداره کل اوقاف استان و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شود افزود: آثار و ابنیه مذهبی‌تاریخی بسیار ارزشمندی در استان کرمان داریم که نیازمند توجه است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار