دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: بیش از 29 هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان رفع تصرف شده و متهمین تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۹۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 16 April 2018

مجید سیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری(حفظ‌الله تعالی) مبنی بر مبارزه با پدیده زمین‌خواری و تعرض به منابع طبیعی و تخریب محیط زیست شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان با حساسیت ویژه و با رصد امور برخورد با این جرائم را در دستور کار عملیاتی خود قرار داده است.

 وی افزود: در راستای برخورد با متجاوزین به اراضی ملی در ایام نوروز، گزارشی از اداره منابع طبیعی شهرستان کهنوج مبنی بر اینکه در یک از روستاهای بخش چاه مرید شخصی اقدام به تصرف حدود ده هزار متر از اراضی ملی نموده است واصل شد.

 این مقام قضائی ادامه داد: پس از وصول گزارش و بازدید از منطقه و با توجه به اهمیت حفظ حقوق بیت المال موضوع در دستورکار دادستانی قرار گرفت و با دستورات قضائی نسبت به رفع تصرف از اراضی ملی مذکور شد.

 این مقام قضایی تاکید کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که زمین خواری همواره یک جرم محسوب می‌ شود و قانونگذار نیز برای آن مجازات در نظر گرفته است و خرید و فروش زمین‌ هایی که مشمول زمین خواری شده ممنوع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار