با شرکت استاندار کرمان و استانداران ۵ استان دیگر صورت گرفت:
جلسه کار گروه استانداران منطقه ۵ کشور با حضور معاونین سیاسی و امنیتی و اقتصادی وزیر کشور و با شرکت استانداران استان های کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد و سیستان و بلوچستان به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 16 April 2018

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، معاون سیاسی وزیر کشور در این باره گفت: این نشست یک روزه با حضور با حضور سه معاون سیاسی، امنیتی و اقتصادی وزارت کشور برگزار شده است.
اسماعیل جبارزاده افزود: اکنون توسعه امری منطقه ای شده و باید استانها از توسعه نقطه ای و محلی عبور کنند که برگزاری چنین نشستهایی برای استانهایی که مرزهای خارجی و مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشترک دارند ضروری است.
وی ادامه داد: در این نشست برنامه هایی که می بایست استانهای منطقه پنجم کشور در بخشهای مختلف اقتصادی، امنیتی، گردشگری، اجتماعی و سیاسی برای هم افزایی بیشتر داشته و مکمل یکدیگر باشند تدوین و نهایی می شوند.
معاون وزیر کشور گفت: همچنین امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری شد و 6 استان منطقه پنجم کشور می توانند برای تحقق شعار سال با تشکیل بانک اطلاعاتی از ظرفیتهای استانها و از تولیدات یکدیگر بهره گیرند و به نوعی یکدیگر را پشتیبانی کنند.
وی افزود: این 6 استان با اجرای یک برنامه مشترک می توانند برندهای مشترکی ایجاد کنند و با توجه به نزدیکی فرهنگ، شرایط اقتصادی و اجتماعی می توانند کارهای بزرگی را در بخشهای کشاورزی، صنعتی و گردشگری به ویژه معدن انجام دهند.
جبارزاده ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت قابل توجه و غالب اقتصادی مشترک 6 استان منطقه پنجم کشور بخش معدن است، در نشست امروز استانداران تصمیمات مناسبی برای استفاده مشترک از این ظرفیتها گرفته شد.
وی اظهار کرد: وزارت کشور هم نهایت پشتیبانی را از برنامه های مشترک این استانها خواهد کرد تا آنها بتوانند امسال برنامه ها و اهدافی را که برای توسعه منطقه ای در نظر گرفته اند به نحو احسن انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار