دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته، سرقت 13درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشته است.
کد خبر: ۵۹۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ 16 April 2018

سیدمهدی قویدل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با تدابیر صورت گرفته و انجام اقدامات پیشگیرانه حوادث کار منجر به فوت 40درصد در شهرستان زرند کاهش یافته است .

این مقام قضایی در خصوص مباحث پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان نیز افزود: آنچه در کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم دنبال می‌شود، بحث آگاه‌سازی مردم در اولویت اول قرار دارد و مهمترین موضوع آگاه‌سازی آحاد مختلف جامعه در مورد نحوه حراست از اموال و افزایش ضریب ایمنی در بین مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بیان داشت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته، سرقت 13درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشته است .

قویدل تصریح کرد: اگر در کاهش جرائم و پیشگیری از جرائم، موفقیت‌هایی داشته باشیم به رونق اقتصادی، توسعه و پیشرفت جامعه و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه کمک کردیم و از طرفی هم اگر اقتصاد پویا و پررونقی داشته باشیم در بحث توسعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم می‌توانیم نتایج بسیار خوبی را رقم بزنیم.

وی فقر، اعتیاد، عدم نظارت و ... را از جمله دلایل وقوع جرائم عنوان کرد و یادآور شد: نگاه منفعلانه به مباحث پیشگیری، آسیب‌های اجتماعی و عدم مسئولیت‌پذیری و فرافکنی از مهمترین عواملی است که می‌تواند جرائم را در سطح جامعه افزایش دهد.

دادستان زرند به تشریح برنامه‌های اجرایی و وظایف دستگاه‌ها در قالب طرح تقسیم کار پرداخت و از تشکیل کارگروه‌های مختلف تخصصی به منظور پیشگیری از جرائم خبر داد و گفت: انتظار داریم متولیان فرهنگی با استفاده از همه ظرفیت‌های خود و با اتخاذ تدابیر مناسب، چالش‌ها را شناسایی کرده و قدم‌های رو به جلو برداشته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار