مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از فروش پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان صنایع دستی در ایام نوروز ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 18 April 2018

محمود وفایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فروش چشمگیر صنایع‌دستی و سوغات این استان در ایام نوروز ۱۳۹۷ گفت: از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی با هدف معرفی و فروش آثار صنایع‌دستی برپا شد که فروش پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی را به دنبال داشت که این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه ها موجب افزایش انگیزه در هنرمندان در جهت تولید صنایع دستی با کیفیت است، اظهار کرد: بیش از ۵۵۰ غرفه صنایع دستی در ۱۵ شهرستان استان برپا شد.

وفایی با بیان اینکه جشن‌های ملی نوروزگاه فرصت بسیار خوبی برای شناساندن آداب و رسوم مناطق مختلف استان کرمان به مردم و گردشگران نوروزی بود، تصریح کرد: در ایام نوروز راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در حاشیه جشن ها و مراسمات آیینی به معرفی صنایع دستی کمک شایانی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید براینکه تعدادی از سوغاتی‌های استان کرمان شناخته شده و ثبت ملی هستند، افزود: در کنار برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی غرفه هایی هم به فروش سوغات اختصاص یافت که بسیار مورد استقبال هم قرار گرفته اند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار