با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور:
2300 فقره سند اماکن روستایی وشهری امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور به مردم محروم قلعه گنج اعطا شد.
کد خبر: ۵۹۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 19 April 2018

قرار است با مشارکت بنیاد مستضعفان کشور و بنیاد مسکن ۵ هزار سند دیگرهم به مردم شهرستان قلعه گنج واگذار شود.
۵۰ درصد ازهزینه های صدور سند را بنیاد مستضعفان پرداخت می کند.
امروز همچنین سعیدی کیا که برای بازدید و افتتاح چند طرح وارد قلعه گنج شد شرکت کرد.
در این جلسه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:با مدیریتی که در شهرستان قلعه گنج شکل گرفته این شهرستان در سال گذشته نرخ بیکاری خود را به ۷ و نیم درصد رسانده است.
وی افزود: سال گذشته هزارو نهصد نفر از مردم این شهرستان صاحب شغل شدند و امسال هم قرار است برای هزارو دویست و بیست و دو نفر دیگر اشتغالزایی شود.
وی بیشترین میزان اشتغالزایی را در بخشهای کشاورزی،صنعت و معدن /طرح های خودکفایی کمیته امداد و بهزیستی اعلام کردو افزود:برای ایجاد شغل نام نویسی در سامانه کارا برای این شهرستان ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
در این نشست مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان نیز گفت: ۱۵۰۰ نفر از مردم قلعه گنج تحت پوشش این بیمه هستند.
حسینی افزود: کسانی که از طرح هایی خود اشتغالی استقبال کنند شامل این بیمه می شوند و می توانند از مزایای آن استفاده کنند.
همچنین امروز با حضور آقای سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور به ۱۵۰۰ نفر از آموزش دیدگان فنی و حرفه این شهرستان گواهینامه پایان دوره اهداء شد.
سعیدی کیا در جمل کار آموزان شهرستان گفت: به کسانی که بتوانند با استفاده از فن و آموزشی که فرا گرفته اند برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند تسهیلات با سود کم پرداخت می شود.
این کار آموزان در قالب ۱۲ حرفه در بخش خصوصی و دولتی آموزش دیده بودند.
وی در ادامه از طرح توان افزایی روستایی روستای آهوان هم بازدید کرد و در جمع مردم این روستا از آنان خواست تا با دلگرمی این مسیر را ادامه دهند و شهرشان را آباد سازند .
وی با مجوز ساخت یک باب مدرسه در این روستا هم موافقت کرد.
سعیدی کیا همچنین امروز از مجتمع پرورش بز شیری ودو واحد تکثیر ونگهداری بز که به دست مردم راه اندازی شده و نیز از کارخانه آهک در حال احداث این شهرستان هم بازدید کرد.
شهرستان قلعه گنج از مهر 93به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده و تاکنون صدها طرح اشتغالزایی و توان افزایی به همت بنیاد مستضعفان کشور در آن اجرا شده است.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار