رئیس اتاق بازرگانی کرمان:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از مناطق مهم کشور در زمینه محصولات کشاورزی و ... هستند، اما گمرکی که در جیرفت راه‌اندازی شده در حد دفترخانه است و نیاز به ارتقا دارد تا بتوان صادرات محصولات را به‌خوبی دنبال کرد.
کد خبر: ۵۹۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 19 April 2018

سیدمهدی طبیب‌زاده صبح امروز در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: از رسالت‌های اصلی ما بهبود فضای کسب و کار است که از مهمترین شاخص‌های آن تفویض اختیارات است.

وی بیان داشت: رئیس جمهور در سفر به کرمان، این استان را به عنوان پایلوت تفویض اختیار انتخاب کرد، اما هنوز این کار از سوی وزارتخانه‌ها صورت نگرفته و با عملیاتی شدن این مسئله می‌توان کرمان را به عنوان پایلوت بهبود فضای کسب و کار داشته باشیم.

طبیب‌زاده افزود: از اقدام دولت برای تثبیت نرخ ارز دفاع می‌کنیم و این مسئله را لازم می‌دانستیم، اما قیمت 4 هزار و 200 آن را نمی‌دانیم برای چیست و باید در این زمینه توضیحات ارائه شود.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از مناطق مهم کشور در زمینه محصولات کشاورزی و ... هستند، اما گمرکی که در جیرفت راه‌اندازی شده در حد دفترخانه است و نیاز به ارتقا دارد تا بتوان صادرات محصولات را به‌خوبی دنبال کرد.

طبیب‌زاده گفت: استان کرمان در سال گذشته مازاد مالیاتی داشته، اما یک ریال آن هم برگشت داده نشده است که باید دنبال شود و در حالی که تولید ناخالص داخلی ما پایین‌تر است، اما نسبت به استان‌های همسایه سهم افزایش مالیات بیشتری داریم.

وی بدهی دولت به پیمانکاران را موجب ایجاد مشکلات اساسی دانست و خواستار تسریع در این پرداخت شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار