رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی لایحه دولت برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی است.
کد خبر: ۵۹۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹ 21 April 2018

محمدرضا پورابراهیمی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان انار که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، اظهار‌داشت: تغییرات در شرکت مس فضای خوبی را در این شرکت ایجاد کرده و امیدواریم که ماموریت‌های مس در حوزه مسئولیت اجتماعی بیشتر شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معین اقتصادی شهرستان انار شرکت ملی مس اعلام شده است گفت: در سالهای گذشته انتظار ما بیشتر از این حمایت‌ها از طرف شرکت مس بود که خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل منطقه ویژه اقتصادی انار مطرح است افزود: دیروز در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دیده شد که چگونه یک بیابان خالی امروز به کارخانجات زیادی تبدیل شده و روز گذشته با حضور وزیر اقتصاد بیش از هزار و 200 میلیارد تومان پروژه در این منطقه افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه همین وضعیت امکان دارد که در شهرستان انار هم ایجاد شود و لازمه آن حمایت شرکت ملی مس است خاطر‌نشان کرد: سه منطقه ویژه اقتصادی فعال در استان کرمان داریم که یکی از آنها در بم است و سیرجان و رفسنجان هم بعد از آن به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون اقتصادی در حال بررسی لایحه دولت برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی هستیم گفت: پیشنهادات نمایندگان مجلس نیز برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در این لایحه لحاظ می‌شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه سعی می‌شود تا پایان خرداد‌ماه مصوبه کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه دولت برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی به صحن علنی بیاید افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان انار می‌تواند باعث یک تحول اساسی در این منطقه شود و امیدواریم این کار به نتیجه نهایی برسد.

وی با اشاره به حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در استان کرمان تصریح کرد: امروز کارگروه‌های مختلف رفع مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمان در حال برگزاری است و نتیجه سفر کمیسیون اقتصادی مجلس به استان کرمان بسیار مثبت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصول پسته در این منطقه دچار مشکل شده و پیش‌بینی می‌شود امسال تولید پسته در انار بسیار ناچیز بوده و شرایط زندگی کشاورزان را سخت می‌کند گفت: کشاورزان پیشنهاد داشتند که تسهیلاتی که گرفتند به یک استمهال دو ساله تبدیل شود تا بتوانند ادامه بدهند و در کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار