شهردار کرمان
شهردار کرمان از راه اندازی کارخانه تولید برق از زباله خانگی با مشارکت بخش خصوصی در کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 22 April 2018

آیین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و روز زمین پاک صبح یکشنبه با حضور رئیس و چند تن از اعضای شورا، شهردار کرمان، جمعی از مدیران استانی و شهری و شهروندان برگزار شد.

شهردار کرمان در این آیین که در کنار گنبد جبلیه برگزار شد، ضمن تشکر از افرادی که برای برگزاری این آیین همت کردند، گفت: اینگونه حرکت‌ها در راستای پاس‌داشت زمین باید در فعالیت‌های شهرداری ساری و جاری باشد.

سیدمهران عالم‌زاده به ۲۲ آوریل، مصادف با دوم اردی‌بهشت، روز جهانی زمین پاک اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم با افزایش آگاهی مردم، از زمین و محیط زیست حفاظت و حراست کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود ماشین و فن‌آوری‌ها، آب، خاک و هوا مورد تهدید قرار گرفته است، گفت: باید در رابطه با زمین، آب و هوا نگرانی داشته باشیم و برای حفظ آن‌ها بکوشیم.

شهردار کرمان افزود: با وجود ماشین‌آلات و کارخانه‌ها، هوای برخی شهرها آلوده شده و مردم به‌راحتی نمی‌توانند از خانه‌های خود خارج شوند.

عالم‌زاده با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از آلودگی هوای شهر، باید چند اتفاق مهم را پیگیری کنیم، گفت: اولین اتفاق، اولویت حرکت پیاده به‌جای سواره به‌ویژه در بافت مرکزی شهر است.

وی اهمیت به حمل‌ونقل عمومی را اولویت دیگر شهرداری کرمان در راستای جلوگیری از آلودگی هوا دانست و تأکید کرد: باید تردد خودروهای تک‌سرنشین در شهر را به حداقل برسانیم.

شهردار کرمان با اشاره به کمبود آب و خشک‌سالی‌های پیاپی در استان و شهر کرمان تأکید کرد: باید با حفاظت از تاغ‌زارهایی که سال‌های پیش در اطراف کرمان کاشته شده، از ورود ریزگردها به شهر کرمان جلوگیری کنیم.

عالم‌زاده افزود: در حال حاضر، به‌دلیل وجود تاغ‌زارها، شهر کرمان با مشکل ریزگردها مواجه نیست، اما اگر تاغ‌زارها از بین برود، با مشکل ورود ریزگردها به شهر مواجه خواهیم شد.

وی وارد شدن فاضلاب و پساب کارخانه‌ها و فاضلاب شهری به ذخایر زیرزمینی را دلیل آلوده شدن آب‌ شهر دانست و گفت: باید با تعامل با اداره‌کل آب و فاضلاب استان، تلاش کنیم فاضلاب شهر کرمان هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

شهردار کرمان حفاظت از خاک و زمین را نیز ضرروی دانست و گفت: در این زمینه شهرداری‌ها رسالت مهمی دارند.

عالم‌زاده با بیان اینکه در رابطه با زباله‌های ساختمانی و خانگی باید چند اقدام به‌صورت موازی انجام شود، گفت: نخستین اقدام فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های خشک و تر از مبدأ است.

وی افزود: اقدام دیگر شهرداری در این راستا، جمع‌آوری صحیح زباله‌هاست؛ ضمن اینکه بازیافت زباله‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

شهردار کرمان با اشاره به ایجاد کارخانه‌ بازیافت زباله شهرداری از سال ۸۵ و راه‌اندازی ۲۳ کلبه زباله از سال‌های قبل در شهر کرمان گفت: در ادامه‌ فعالیت‌های گذشته‌ شهرداری کرمان در رابطه با بازیافت زباله، در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم تا نسبت به تولید برق از زباله‌های خانگی اقدام کنیم که یک اقدام ارزشمند در راستای حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

عالم‌زاده در پایان از تشکل‌های مردم‌نهادی که نسبت به برپایی آیین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و روز زمین پاک اقدام کردند، تشکر کرد.

لازم به ذکر است؛ شهردار کرمان در ادامه، همراه با سایر شهروندان نسبت به تنظیف محدوده‌ گنبد جبلیه اقدام کرد.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار