وقوع 3 زمین‌لرزه در کمتر از یک ساعت
سه زمین لرزه به بزرگی 4.5، 3.4 و 3.1 ریشتر بامداد امروز حوالی شهر کوهبنان را لرزاند و موجب ترس و وحشت در بین مردم شهرستان شد.
کد خبر: ۵۹۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 23 April 2018

سه زمین‌لرزه به بزرگی 4.5، 3.4 و 3.1 ریشتر بامداد امروز حوالی شهر کوهبنان را لرزاند، این زمین‌لرزه‌ها که در فاصله زمانی کمتر از یک ساعت اتفاق افتاد ترس زیادی در بین مردم به‌وجود آورد و بسیاری از مردم شب را در چادرها،کانکس‌ و فضاهای عمومی سپری کردند.

ستاد بحران شهرستان به همراه نیروهای امدادی و تمام تجهیزات خودرویی به‌صورت آماده‌باش درآمدند و اکیپ نیروهای امدادی و ارزیاب برای بررسی میزان خسارات وارده به مناطق مختلف شهرستان اعزام شدند.

زلزله‌های اخیر کوهبنان خسارت جانی نداشته است اما ضرورت دارد تمام شهروندان کوهبنانی نسبت به بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود اقدام کنند و یا با ساخت اتاق امن محلی مطمئن و مناسب برای ساعت خواب و استراحت خود داشته باشند.

زلزله‌ها خسارتی نداشته است

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌های اخیر در کوهبنان استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه این زمین‌لرزه‌ها هیچ‌گونه تلفاتی نداشته است.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند، عنوان کرد: ستاد بحران شهرستان کوهبنان روز گذشته تشکیل شده و در حال آماده‌باش کامل قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان خاطرنشان کرد: همچنین ستاد بحران استان و شهرستان‌های همجوار از جمله رفسنجان، راور، زرند و ... در آمادگی کامل قرار دارند.

 پس از وقوع زمین‌لرزه 4.6 ریشتری که حوالی کیانشهر کرمان را ساعت 00:33:50 روز دوم اردیبهشت ماه در عمق 10 کیلومتری زمین لرزاند، تاکنون 10 زمین‌لرزه در کوهبنان کرمان ثبت شده است که دو زمین‌لرزه با قدرت بالای 4 ریشتر بوده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار