در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شد؛
اختصاص موقت بازار قلعه محمود به عرضه محصولات خانگی زنان سرپرست خانوار از جمله مصوبات نشست عمومی شورای شهر کرمان در شب گذشته است.
کد خبر: ۵۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 23 April 2018

نشست عمومی شورای شهر کرمان یکشنبه شب با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر کرمان در ساختمان شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر کرمان در این نشست با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر از بازار قلعه‌محمود گفت: دیدگاه‌ها و طرح‌های خوبی برای ساماندهی این بخش از بافت تاریخی ارائه شده است.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای شهر کرمان هم در نشست عمومی شورا با بیان اینکه در بسیاری شهرهای دنیا ایزویی در راستای تکریم ارباب رجوع و طرح ممیزی شهر در جهت تعالی مدیریت طراحی شده است و تعدادی از شهرداری‌ها در ایران نیز در حال اجرای آن هستند، از شهردار کرمان خواست در شهرداری کرمان نیز به این طرح توجه جدی شود.

زهرا ایرانمنش دیگر عضو شورای شهر کرمان در نشست عمومی شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته، بنیاد خیریه سلامت بانوان درخواست مکانی برای فروش محصولات خانگی داشت که به همت شهرداری فضایی در پارک مادر به آنها اختصاص داده شد، از شورا و شهرداری خواست ساماندهی دستفروشان ‌میدان هفت باغ و بازارچه های سطح شهر کرمان را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین پیشنهاد داد: تعدادی از زمین های خالی و بلااستفاده در سطح شهر با همکاری خیریه ها و زنان سرپرست خانوار، به بازارچه هایی برای عرضه محصولات خانگی آنها تبدیل شود.

حسین چناریان عضو شورای شهر کرمان ساماندهی مشاغل شهری و ایجاد بازارچه های محلی در نقاط مختلف شهر را در انضباط شهری و اجتماعی موثر دانست و گفت: تأمین نیازهای روزانه و ضروری شهروندان باید در محل زندگی آنان صورت بگیرد.

وی پیشنهاد داد: بازار قلعه محمود به بازارچه عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار تبدیل شود.

محمدرضا میرحسینی عضو شورای شهر کرمان با بیان اینکه بازار قلعه محمود اولین بازار کرمان است که متاسفانه هم اکنون به دلایل مختلف متروکه شده است، افزود: باید در جهت فعال شدن مجدد آن اقدام شود.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از این بازار انجام شد، مقرر شد؛ نمایندگانی از شهرداری اطلاعات مورد نیاز این بازار را از اوقاف و میراث فرهنگی جمع آوری وصاحبان این مغازه ها را شناسایی کنند.

میرحسینی یادآور شد: یکی از دانشجویان طرح بسیار خوبی برای احیا این بازار ارائه کرده است که راه احیای آثار تاریخی متروکه، حضور مجدد مردم است.

سید مهران عالم زاده شهردار کرمان در ادامه این نشست از اقدامات مشترک شهرداری و اداره میراث فرهنگی در راستای احیای بازار قلعه محمود خبر داد و تصریح کرد: همچنین اعتبار ویژه ای به این امر اختصاص یافته است.

شهردار کرمان با بیان اینکه برای احیا و ساماندهی بازار قلعه محمود باید از ظرفیت حضور افراد در این مجموعه استفاده شود، ادامه داد: حضور زنان سرپرست خانوار برای عرضه محصولات خانگی به عنوان گام اول می تواند باعث رونق فضا و بازگشت مجدد کسبه به این بازار شود.

با رای اکثریت اعضای شورا مقرر شد؛ در راستای احیا و ساماندهی بازار قلعه محمود، مسیر این بازار که توسط سازمان میراث فرهنگی بازسازی شده است و از آنجایی که تعارض نداشته باشد، با هماهنگی شهرداری به طور موقت به محل عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار اختصاص پیدا کند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار