مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ بنای تاریخی در استان کرمان جهت مرمت به مناقصه گذاشته شده است.
کد خبر: ۵۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 23 April 2018

محمود وفایی با اشاره به اینکه تعدادی از بناهای تاریخی استان کرمان برای مرمت به مناقصه گذاشته شده اند، اظهار کرد: این بناهای تاریخی شامل قلاع دختر و اردشیر، بافت تاریخی و بازار کرمان و مجموعه های پیرامون آن و همچنین بازار، مسجد و کاروانسرای مجموعه وکیل، خانه عامری، کارخانه حناسایی و بیمارستان قدیم شهرستان بم است.

وی با تاکید براینکه بافت تاریخی کرمان از قدیمترین بافت های تاریخی کشور محسوب می شود، اظهار کرد: بافت تاریخی کرمان به تنهایی دارای بناهای باارزش با معماری بسیار زیبا است که متعلق به دوره های مختلف تاریخی هستند.

وفایی با بیان اینکه طرح مرمت بافت تاریخی شهر کرمان تدوین شده است، اظهار کرد: در این طرح قسمتهای مختلف بازار بزرگ از جمله راسته های فرعی و اصلی آن و همچنین مجموعه گنجعلیخان، بازار قلعه محمود و بازار حاج آقا علی کرمان مرمت و بازسازی می شوند.

وفایی به مرمت قلاع دختر و اردشیر کرمان اشاره و تصریح کرد: از اولویت های این اداره کل مرمت این دو بنای باارزش تاریخی است که بزودی اجرا می شود.

FacebookTwitterGoogle+اشتراک

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار