فرماندار شهرستان جیرفت گفت:شهرستان جیرفت دارای هزارو ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای می‌باشد و پرداخت تسهیلات در اجرای آنها نقش اساسی را دارد.
کد خبر: ۵۹۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴ 24 April 2018

احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت در دیدارعباس قائدی زاده مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب استان به همراه معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گفت: ظرفیت غالب منطقه جنوب کرمان، کشاورزی است چراکه دارای شرایط آب وهوایی، اقلیم خوب وظرفیت هاو پتانسیل‌های بالقوه می‌باشد و این امر باعث شده شهرستان جیرفت دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی، دامداری، معدن، میراث فرهنگی و گردشگری باشد.

وی افزود: کار‌های بسیار خوبی در این شهرستان صورت گرفته وشهرستان جیرفت دارای هزارو ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای می‌باشد که بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات نقش اساسی را ایفا کرده است.

فرماندار جیرفت گفت:دربحث آبیاری تحت فشار از ابتدای کار دولت تدبیر وامید رتبه ۲۲ را داشته ایم، اما اکنون در در این راستا رتبه اول ودوم کشور هستیم.

امینی روش بابیان اینکه بانک کشاورزی در جنوب کارنامه قابل قبولی را ارائه نموده است از کارکنان بانک کشاورزی تشکر کرد.

فرماندار شهرستان جیرفت گفت:سیستم بانکی بازوی اقتصادی دولت است، لذا بانک‌ها در مسائل کشور نقش کلیدی ایفا می‌کنند، توسعه کشاورزی همراه با صنعت یکی از مهمترین دغدغه‌های کشاورزان و باغداران در این منطقه می‌باشد که برای این کار باید صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را توسعه دهیم و لازم است زمینه بسته بندی، مکانیزاسیون و صادرات در این خطه مستعد کشاورزی فراهم شود.

احمد امینی روش به مسئله معوقات بانکی اشاره کردو افزود: تحول در منطقه مستلزم مشارکت عمومی می‌باشد که در این خصوص مردم بایست در خصوص تعیین تکلیف معوقات بانکی اقدام کنند، بعضی افراد فرصت طلب که از تسهیلات کشاورزی استفاده کرده اند که وارد حوزه کشاورزی وچرخه تولید نشده است وبانک بایست با کار کارشناسی وبررسی وبازدید میدانی پیگیری نمایند تا این سرمایه‌ها به سیستم بانک وچرخه تولیدات کشاورزی بازگردند.

احمد امینی روش گفت:با توجه به اینکه با افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان روبرو شدیم رعایت حال کشاورزان واقعی بایستی در دستور کار بانک قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان جیرفت در ادامه به بحران آب در منطقه اشاره کرد گفت: بزرگترین چالش در سال ۹۷ بحران آب می‌باشد و باید توجه داشته باشیم لازمه رسیدن به یک کشاورزی پایدار حفظ ومدیریت منابع آبی است.

فرماندار شهرستان جیرفت تصریح کرد: اعتقاد داریم که بانک کشاورزی منشاء تحولات عظیمی در منطقه بوده و حضور جدی وچشم گیری داشته است و امید است این روند ادامه داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار