در طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در جنوب استان کرمان 2 هزار و 100 کلاه ایمنی توزیع شد.
کد خبر: ۵۹۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 25 April 2018

مجتبی محمودی ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلات در دهستان دولت‌آباد اسفندقه جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح‌های متعدد در حوزه حمل و نقل جنوب استان، یکی از طرح‌های مهم این حوزه اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت‌‌سوار است که هر ساله در قالب‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف طرح اجرا می‌شود.

وی گفت: با توجه به گستردگی جنوب استان کرمان و استفاده از وسیله نقلیه، موتورسیکلت به ویژه توسط کشاورزان و قشر جوان در مرحله اول اجرای این طرح 21 روستا و منطقه با تردد زیاد موتورسیکلت شناسایی شد.

محمودی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شوراها و دهیاری‌های روستاهای هدف، زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی حضور و توزیع کتابچه‌های آموزشی مخاطرات رانندگی با این وسیله نقلیه فراهم شده است که تا پایان سال این طرح در مناطق هدف ادامه خواهد داشت .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان عنوان کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجربه فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی، همچنین استفاده از آن می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

محمودی گفت: تاکنون بیش از 2 هزار و 100 کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت در جنوب استان توزیع شده است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تنهایی قادر به کاهش تصادفات جاده‌ای نیست و در این راه علاوه بر کمک دستگاه‌های همکار این اداره کل از جمله قرارگاه پلیس راه جنوب، بیشترین نقش را خود مردم و رانندگان می‌توانند داشته باشند.

محمودی از توزیع 220 کلاه ایمنی در قالب اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت در دهستان اسفندقه خبر داد و ابراز داشت: تمام تلاش همکاران بنده در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان، فراهم کردن ایمنی تردد برای مردم و کاربران جاده‌ای در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار