رئیس هتلداران کرمان:
رئیس انجمن هتلداران استان کرمان گفت: استاندارد سازی هتل های این استان در حال انجام است و تلاش داریم تا پایان سال تمامی هتل ها در چرخه استاندارد قرار گیرند.
کد خبر: ۵۹۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 28 April 2018

سید علی معین زاده  افزود: با بررسی هایی که گروه های کارشناسی انجام می دهند، درصدد رفع ایرادات و نقایص هتل ها و مهمانپذیرها هستیم.
وی اظهار کرد: اینک 32هتل و 30 مهمانپذیر در سراسر استان کرمان فعالیت دارند، هرچند در سالهای اخیر شاهد تعطیلی چندین مهمانپذیر به دلیل استقبال نکردن مسافر بودیم.
رئیس انجمن هتلداران استان کرمان گفت: مراکز اقامتی غیر مجاز ضربه بزرگی را به گردشگری می زند و متاسفانه کمتر شاهد برخورد با این اماکن هستیم.
وی با اشاره به جاذبه های ثبت جهانی و ملی کرمان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان گردشگری در استان، متاسفانه ورود گردشگر داخلی و خارجی هنوز به حد انتظار نیست.
معین زاده با بیان اینکه گردشگری یک زنجیره است افزود: هتل یکی از اجزای این زنجیره را تشکیل می دهد و نباید توپ ناکار آمدی را فقط به زمین هتل ها و مهمانپذیرها بیاندازیم و سایر دستگاه ها و متولیان نیز باید به کامل و بهتر شدن وضعیت کمک کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان و صدور ویزای فرودگاهی، هیچ پرواز خارجی به مقصد کرمان انجام نمی شود و باید از راه اندازی پرواز خارجی برای تسهیل ورود گردشگران خارجی حمایت کرد.
وی گفت: در بحث زیر ساخت ها کارهای بزرگ و زیادی در حوزه گردشگری استان در حال انجام است اما در بخش حمل و نقل و ترابری برای ورود گردشگران به کرمان ضعف های جدی وجود دارد.
معین زاده بیان کرد: متوسط اقامت و ماندگاری گردشگران ما در کرمان تقریبا یک شب است که باید متوسط اقامت گردشگران در کرمان بالا برود.
وی تصریح کرد: در نوروز امسال چهار میلیون و 300 هزار نفر وارد کرمان شدند و تنها 300 هزار نفر از آنها در استان اقامت کرده اند که عدد پایینی است و ضروری است که با برنامه ریزی و کارشناسی جاذبه ها را برای ماندگاری گردشگران افزایش داد.
رئیس انجمن هتلداران استان کرمان ادامه داد: تقاضا و رقابت سالم در زمینه گردشگری بویژه هتل و اقامتگاه ها موجب رونق این صنعت سود آور خواهد شد.
وی تاکید کرد: گردشگران خارجی با مطالعه و آگاهی معمولا به کرمان سفر می کنند و جاذبه های تاریخی و طبیعی را با شناخت قبلی بازدید می کنند و زمانی که چرخه گردشگری بطور کامل و صحیح عمل کند شاهد شکوفایی گردشگری استان خواهیم بود.
معین زاده بیان کرد: با توجه به کمبود آب و برخی مشکلات در صنعت و کشاورزی، گردشگری جایگزین خوبی برای بخش اشتغال و درآمد استان است و تقویت بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه روستاهای کرمان مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی است تصریح کرد: باید زیرساخت ها مهیا و ارتقا داده شود و کیفیت افزایی در دستور کار قرار داشته باشد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار