فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وجود و حضور سرباز امنیت ساز بوده و موجب باز دارندگی و قدرت ملی می شود و فکر تجاوز را از دشمنان می گیرد.
کد خبر: ۵۹۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 28 April 2018

امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی که روز شنبه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی جوان سرباز متبرک به نام حضرت علی اکبر (ع) سخن می گفت، افزود: سربازان در آموزه های دینی ما دژهای پولادی امت و زینت زمامداران بوده و موجب امنیت و پایداری جامعه هستند.
وی در این مراسم که با حضور سربازان و فرماندهان برتر و نمونه ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع در مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا 01 برگزار شد، اظهار کرد سربازی در همه جوامع یک کار ارزشمند است و در همه زمان ها نیز بوده است.
فرمانده کل ارتش در این مراسم که با شعار محوری «جوان سرباز، رویش انقلابی و روحیه فداکاری» برگزار شد، ادامه داد: سربازی و سپاهی گری همواره در چشم مردم جایگاه ویژه داشته است، اما اسلام بالاتر از همه، سربازی را یک عبادت می داند.
امیر سرلشکر موسوی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران عالی ترین جایگاه و مفاهیم را برای سربازی ترسیم کرده اند و حضرت امام خمینی (ره) آنقدر برای سربازی احترام قائل بودند که می فرمودند ای کاش نام من را هم در فهرست سربازان ثبت کنند.
وی توضیح داد: ما بر اساس این نظریه ها به سربازی به عنوان یک برهه سرنوشت ساز برای جوانان نگاه می کنیم، وجود و حضور سرباز امنیت ساز است و موجب باز دارندگی و قدرت ملی است و فکر تجاوز را از دشمنان می گیرد. اگر امنیت نباشد هیچ کاری شدنی نیست و این امنیت به وجود سرباز بستگی دارد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دوران سربازی را موجب تقویت تدین جوانان دانست و تصریح کرد: در دوران سربازی باید امید به آینده و خود باوری در جوان سرباز شکل گرفته شود و آنها با ویژگی های ارزشمند انقلاب اسلامی آشنا شود.
وی تاکید کرد: خدمت سربازی مردان شایسته ای را برای جامعه و انقلاب اسلامی تربیت می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دهمین جشنواره ملی جوان در راستای ارتقاء منزلت سربازان در سطح نیروهای مسلح از جمله در ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
فرهنگ سازی و ارائه الگوهای موفق و برتر جامعه سربازان نیروهای مسلح و تکریم آنان با تاکید بر ارزش ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی از مهمترین اهداف این جشنواره بود.
سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی، سرباز ایثارگری و فداکاری، سرباز وظیفه‌ شناسی و اقدام برجست ، سرباز امور فرهنگی و تبلیغاتی، سرباز خلاقیت و فناوری از عناوین اصلی برگزاری این جشنواره بود.
همچنین محورهای سرباز تربیت بدنی و ورزش، سرباز نظم و انضباط اجتماعی، سرباز دین مداری و بصیرت و سرباز سازندگی و تفکر بسیجی از دیگر عناوین و محورهای اصلی این جشنواره است.
ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی سربازان، هویت بخشی و تقویت اعتماد به نفس آنان و نیز ارتقای سطح منزلت و قداست خدمت و وظیفه در سطح جامعه و کمک به رشد و شکوفایی هدفمند سربازان از دیگر اهداف و موضوعات برگزاری دهمین جشنواره ملی جوان سرباز بود.
در این جشنواره ملی از ۳۷ نفر از سربازان برگزیده و ۱۱ نفر از فرمانده ها و کارکنان مرتبط با امور سربازان، ۳ نفر از خانواده های معظم شهدای وظیفه نیز تقدیر به عمل آمد.
همزمان با برگزاری این جشنواره در تهران این جشنواره در سه مرکز آموزش سیرجان نیروی دریایی، 04 بیرجند نیروی زمینی و یک مرکز آموزش در غرب کشور نیز برگزار می شود و از طریق ویدئو کنفرانس با تهران ارتباط گرفته شد.
همچنین در این جشنواره از کتاب خاطرات سربازی نیز رونمایی شد.
ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در دوران پر حماسه دفاع مقدس ۴۰ هزار و ۲۰۵ شهید سرباز و ۱۵۹ هزار و ۸۴۴ جانباز سرباز را تقدیم این مرز و بوم کرده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار