مديركل مؤلفه‌هاي اجتماعي سلامت وزارت بهداشت:
مديركل مؤلفه‌هاي اجتماعي سلامت وزارت بهداشت گفت: کانون‌های سلامت در محله‌ها از امسال ایجاد می‌شود و مشکلات درمانی و بهداشتی از رده‌های پایین به شهرستان ارجاع می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 16 May 2018

محمدمهدی گلمکانی ظهر امروز در مجمع سلامت سیرجان با بیان اینکه کانون‌های سلامت در محله‌ها از امسال ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در این طرح امکانات و ظرفیت‌های محلات شناسایی و مشارکت مردم هم در ارتقاء سلامت به وجود می‌آید.

مدیرکل مؤلفه‌های اجتماعی سلامت وزارت بهداشت افزود: در کانون‌های سلامت ظرفیت‌ها را به اشتراک می‌گذاریم و مشکلات درمانی و بهداشتی از رده‌های پایین به شهرستان ارجاع می‌شود و در ارتقاء سلامت مشارکت‌های مردمی ضروری است.

وی تقویت، حمایت و هدایت مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت را برای ارتقاء نظام سلامت خواستار شد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی و موسسات خدماتی و آموزشی هم می‌توانند در سلامت مردم مشارکت کنند.

فرماندار سیرجان نیز در این همایش نظارت بیشتر بر خدمات و مراکز درمانی را خواستارشد و گفت: اگر کیفیت خدمات خوب باشد مردم رضایت‌مندی کامل دارند و عده‌ای هم که برای درمان به استان‌ها و شهرهای همجوار عزیمت می‌کنند هرگز خطرات راه را برای خود نمی‌خواهند.

منصور مکی‌آبادی افزود: موقعیت شهرستان سیرجان و محورهای مواصلاتی و مهاجرپذیری به‌گونه‌ای است که یک میلیون نفر از شهرستان‌های همجوار در استان‌های فارس، هرمزگان و کرمان خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

مسعود محمدی رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان هم با اعلام پیشرفت‌های متعدد و خوب درمانی در سیرجان گفت: در حال حاضر 160 تخت بیمارستانی در این شهرستان کم است که امید است با افتتاح بیمارستان‌های مجمع خیران سلامت و گل‌گهر این کمبود به 24 تخت کاهش یابد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار