رییس اتاق کرمان گفت: انجمن صنایع دستی کرمان به همت فعالان این حوزه و به عنوان یکی از تشکل های اتاق کرمان تشکیل می شود و بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۶۱۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 11 June 2018

"سیدمهدی طبیب زاده" در نشست کمیسیون قالی و صنایع دستی این مجموعه، با تاکید براینکه تشکیل انجمن صنایع دستی به هم افزایی و خردجمعی فعالان این عرصه منجر خواهد شد، گفت: تلاش جمعی افراد برای به نمایش گذاشتن توانمندی ها در قالب انجمن، تاثیرگذارتر است.

طبیب زاده افزود: افرادی از تولید کنندگان، طراحان و صادرکنندگان صنایع دستی استان برای حضور در این انجمن اعلام آمادگی کرده اند و به طور قطع وجود کار مشارکتی از بسیاری موازی کاری ها خواهد کاست.

وی با بیان اینکه انتظار می رود با تشکیل این انجمن تمامی رشته‌های صنایع دستی به ویژه کمتر شناخته شده ها، معرفی و سایر مطالبات فعالان این حوزه نیز پیگیری شود خاطرنشان کرد: اتاق کرمان می تواند اطلاعات تخصصی لازم برای افزایش قدرت چانه زنی در راستای حمایت از فعالان این حوزه را از انجمن دریافت کند و همچنین اعضای انجمن نیز باید برای حفظ، احیا و توسعه صنایع دستی کوشا باشند و در این راستا نقشه راه صنایع دستی استان را ترسیم کنند.

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه صنایع دستی در میزان اشتغال، صادرات و خدمات رسانی به گردشگران استان تاثیرگذار است، بیان کرد: برند انجمن صنایع دستی استان کرمان باید شناخته شده باشد و با افتخار عضو جذب کند.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق کرمان اظهارکرد: امیدواریم این انجمن بتواند چتری بر سر نهادهای فعال این حوزه باشد و بتواند با قدرت اجرایی خود مطالبات فعالان این حوزه را از بخش های دولتی و خصوصی دریافت کند.

فخری الله توکلی، افزود: در صورت تشکیل کنسرسیوم صنایع دستی، شرکت شهرک های صنعتی کرمان از آن حمایت می کند که انجمن باید در این زمینه نیز اقدام کند.

رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق کرمان ادامه داد: همچنین پیشنهاد ایجاد شهرک صنایع دستی استان را به شرکت شهرک های کرمان مطرح کرده ایم که مکاتبات و مطالعات لازم برای راه اندازی آن در دست پیگیری است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار